English

نماینده مردم قم در مجلس:

وضعیت فاضلاب شهری قم نگران‌کننده است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه وضعیت فاضلاب شهری جای نگرانی دارد، گفت: فاضلاب زندگی روزمره در برخی مناطق استان را دچار اختلال می‌کند.

وضعیت فاضلاب شهری قم نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری امروز جمعه در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور در سالن جلسات استانداری برگزار شد، مشکلات فاضلاب شهری را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: منطقه پردیسان، بلوار 15 خرداد، خیابان امام، نیروگاه، شهرک قدس و بسیاری از مناطق دیگر با مشکلات عدیده فاضلاب روبه‌رو هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل فاضلاب قم، 500 میلیارد تومان اعتبار اولیه به‌صورت فوری و 1000 میلیارد تومان نیز جهت تکمیل آن موردنیاز است که تأمین این رقم از توان استان خارج است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه طولانی شدن پروژه‌های عمرانی سبب افزایش هزینه‌ها شده و اجحافی در حق بیت‌المال و مردم می‌شود، تصریح کرد: قطار سریع‌السیر تهران- قم اصفهان باوجود اجرای 160 کیلومتر از آن و صرف هزینه‌های زیاد، شاهد عدم وحدت رویه در بین دولتمردان با سایر دستگاه‌ها جهت تکمیل به‌موقع است.

وی با تأکید بر اینکه به هر میزان که بهره‌برداری از این طرح کلان طولانی شود، شاهد افزایش هزینه‌ها خواهیم بود، ادامه داد: پیمانکاران کمربندی دوم استان قم نیز فعالیت عمرانی خود را به خاطر مسائل مالی رها کرده‌اند، عدم تأمین تسهیلات بانکی عامل مهم این رکود در این طرح اجرایی است.

ذوالنوری یادآور شد: پیشرفت طرح فرودگاه و تعیین تکلیف کلی آن رضایت‌بخش است، اما در خصوص مونوریل پیشرفت خاصی ازنظر اجرایی، حاصل نشده است.

وی گردشگری زیارت را رکن اصلی توسعه قم دانست و گفت: هم‌اکنون قم فاقد زیرساخت‌های اولیه جذب و ماندگاری مسافران و زائران ورودی است و روند ساماندهی پروژه‌های اطراف حرم نیز به‌کندی پیش می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه