English

وزیر اقتصاد:

برداشتن موانع غیرمولد از اولویت های دولت سیزدهم است/ حذف بسترهای رانت از سیاست اقتصادی دولت است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه برداشتن موانع غیرمولد برای اقتصاد کشور از اولویت های دولت است گفت: با پشت سر گذاشتن موج اجرایی این سیاست در ۲ تا سه ماه آینده، بستر خوبی بدون رانت برای فعالیت تولیدکنندگان ایجاد می شود تا بتوانند از مجموعه سیاست های دولت استفاده کنند.

برداشتن موانع غیرمولد از اولویت های دولت سیزدهم است/ حذف بسترهای رانت از سیاست اقتصادی دولت است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در نشست فعالان اقتصادی شهرستان بناب اظهار داشت: برداشتن موانع غیرمولد برای اقتصاد کشور از اولویت های دولت سیزدهم است و دولت در این زمینه در اردیبهشت اقدامی انجام داد و این کار اجازه می دهد تا تولیدکنندگان داخلی از عرصه تولید کنار نروند.

وی افزود: با پشت سر گذاشتن موج اجرایی این سیاست در ۲ تا سه ماه آینده، بستر خوبی بدون رانت برای فعالیت تولیدکنندگان ایجاد می شود تا بتوانند از مجموعه سیاست های دولت استفاده کنند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه دولت در کنار سیاست کنترل تورم به دنبال حل دشواری های تولید است، گفت: بالا بودن نرخ تورم و پایین بودن نرخ سود بانکی در حد نصف نرخ تورم موجب ایجاد تقاضای زیاد نسبت به تسهیلات شده است

خاندوزی، ادامه داد: باید در خصوص سخت گیری در عدم اعطای تسهیلات یا سهل گیری در اعطای این تسهیلات و کنترل و مدیریت تقاضای بالا در حوزه اعتبارات و تسهیلات راهکار اساسی ارائه شود.

وی اظهار کرد: شبکه بانکی و اعتباری کشور باید تلاش کند تا بصورت هدفمند به تولید کنندگان و صادرکنندگان واقعی و دارای سابقه خوب تسهیلات ارائه دهد.

وی یادآوری کرد: در این راستا تا یک ماه آینده برای تولید کنندگان رتبه اعتباری اختصاص یابد و این رتبه مبنای بانک ها برای ارائه تسهیلات به آنها قرار گیرد.

خاندوزی، با تاکید بر اینکه باید عقبه تولیدکنندگان و صادر کنندگان به عنوان بهترین ضامن  برای بانک ها باشد، افزود: تصمیم گیرندگان برای شبکه اعتباری و بانکی نیز باید متناسب با کش و توان و نیاز شبکه بانکی بار بر دوش آنها بگذارند تا آنها نیز بدون مشکل جوابگوی نیاز تولیدکنندگان و صادر کنندگان باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه