English

راه‌اندازی خطوط کشتی‌رانی منظم در دریای خزر

مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد گفت: راه‌اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر یک فرصت اقتصادی و تجاری بی‌سابقه است که باید آن را غنیمت شمرد.

راه‌اندازی خطوط کشتی‌رانی منظم در دریای خزر

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمدعلی سعیدی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد اظهار داشت: استراتژی راه‌اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر اتفاقی بسیار خوشایند و مطلوب است و امروزه کشورهای توسعه یافته دنیا به سمت کانتینری شدن حرکت کردند.

وی ادامه داد: در راستای توسعه فعالیت کانتینری بنادر شمالی ایران باید به 3 مقوله حیاتی شامل تأمین کانتینر، تأمین شناور و تعیین زمان برای خط کانتینری اشاره کرد.

مدیرکل بندرامیرآباد با اشاره به برگزاری جلسه مدیران سه بندر شمالی با مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و رئیس شرکت کشتیرانی دریای خزر در خصوص راه‌اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری، گفت: در این جلسه مقرر شد شرکت کشتیرانی دریای خزر تأمین شناور و کانتینر را مدنظر قرار دهد و علاوه بر این در گام نخست 9 کشتی به منظور تردد در این راستا اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه کانتینرهای خالی و آماده متعددی از سوی شرکت کشتیرانی دریای خزر به عنوان مالک کانتینرها در 3 بندر شمالی توزیع شده است،‌ تصریح کرد: علاوه بر این خط لاینری کانتینری طراحی و زمان‌بندی و اسامی کشتی‌ها اعلام شده است.

سعیدی‌پور با تأکید بر اینکه اتفاق مهم این است که بدانیم در چه ساعتی چه کشتی پای اسکله قرار دارد و به این ترتیب صاحبان کالا، بار خود را جهت جابجایی منتقل کنند، افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر اکثر کالاها به صورت فله و جنرال کارگو است و این مسئله خود به خود باعث تأخیر در عملیات ایجاد و افزایش هزینه‌ها می‌شود، این اتفاق یکی از مزایای راه‌اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر است.

وی بیان داشت: با راه‌اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر، هم هزینه‌ها کاهش پیدا می کند و هم زمان خدمت‌رسانی به حداقل می‌رسد؛ همچنین تقاضای همیشگی برخی از صاحبان کالا مبنی بر ارایه خدمات کانتینری در بنادر شمالی محقق می‌شود.

مدیرکل بندر امیرآباد در پاسخ به اینکه راه‌اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر تا به چه میزان موجب رونق فعالیت کانتینری در بنادر شمالی کشور می‌شود،‌ ابراز داشت: این موضوع بستگی به عوامل متعددی از جمله تداوم فعالیت خطوط و فراهم بودن کالا جهت حمل دارد هر چند که در ابتدای امر، هزینه‌بر است و ممکن است به دلیل نبود بار کافی توجیه اقتصادی نداشته باشد اما شرکت کشتیرانی دریای خزر و سازمان بنادر تعهد کردند که تداوم فعالیت خطوط را حفظ کنند تا پس از آن فعالیت‌ها توسعه پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه باید به صورتی خدمات ارائه شود که با توجیه اقتصادی برای صاحبان کالا همراه باشد،‌ گفت: ضرورت دارد در زمان مقرر خدمت رسانی‌های مدنظر قرار گیرد تا شاهد اعتماد صاحبان کالا در این راستا باشیم.

سعیدی پور با بیان اینکه سازمان بنادر اعلام آمادگی کرده است که تخفیف تعرفه ای ارائه کند، خاطرنشان ساخت: راه‌اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر اتفاقی بسیار خوشایند و مطلوب است و امروزه کشورهای توسعه یافته دنیا اکثر فعالیت های تجاری خود را از طریق کانتینر انجام می‌دهند و در دوره مدیریت جدید سازمان بنادر نیز رواج فعالیت‌های کانتینری در بنادر شمالی به طور ویژه کلید خورده است.

گفتنی است، فعالیت خطوط لاینر کانتینری در ابتدای امر از 3 بندر اصلی شامل بنادر انزلی، نوشهر و امیرآباد آغاز می‌شود و در صورت وجود کانتینر 2 بندر آستارا و فریدون‌کنار نیز به عنوان مبدأ تردد اضافه می‌شوند و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته 9 کشتی از بنادر انزلی، نوشهر و امیرآباد به بنادر آستراخان، آکتائو و ماخاچ‌ کالا تردد خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه