English

سیدحامد‌ عاملی خبر داد:

آغاز بهره‌برداری از طرح لایروبی و علاج بخشی سد میل و مغان

استاندار اردبیل گفت: بهره‌برداری از طرح لایروبی و علاج بخشی سد میل و مغان در شمال استان با صرف اعتباری بالغ بر 320 میلیارد ریال آغاز شد.

آغاز بهره‌برداری از طرح لایروبی و علاج بخشی سد میل و مغان

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید حامد عاملی ، استاندار اردبیل در آیین بهره برداری این طرح با اشاره به بهره برداری از پروژه لایروبی سد میل و مغان گفت: اردبیل در حوزه زیرساخت‌ها عمدتا رتبه ۲۵ کشوری را دارد که در شان مردم استان نیست و تمام تلاش ما این است با همت عزیزان و برنامه‌ریزی بتوانیم زیرساختهای بخش‌های مختلف استان را ارتقا بخشیم.

وی تامین آب را اولویت اصلی استان ذکر کرد و گفت: آب هم در شمال استان و هم در سایر مناطق برای زندگی و اجرای پروژه های اقتصادی مهم است و در همین زمینه در شمال استان برنامه های متعددی  در دست اجراست.

استاندار اردبیل می گوید: در همین زمینه تمامی همت خود را بکار بسته ایم تا با کار کارشناسی نسبت به تخصیص حقابه استان از ارس تلاش نماییم تا از این طریق سهم آب استان را به اراضی بکر و مرغوب منطقه منتقل کرده و زمینه توسعه همه جانبه کشاورزی در منطقه را مهیا نماییم.

عاملی افزود: در این زمینه یکی از پروژه‌هایی که قرار شد به طور جدی پیگیری شود، لایروبی سد میل و مغان بود که بحمدالله این پروژه در عرض کمتر از 2 سال با جدیت تکمیل شد.

وی با بیان اینکه این پروژه تاثیرات جدی در اقتصاد منطقه خواهد داشت گفت: در عین حال اقدامات تکمیل کننده هم باید در دستور کار قرار گیرد که از جمله برنامه های ما در این بخش مرمت و بازسازی شبکه آبیاری و زهکشی مغان است که بیش از 50 سال از عمر آن می گذرد و باید بازسازی شود و این بازسازی بخشی ازهدر رفت و کمبودها در بخش آب را جبران خواهد کرد.

استاندار اردبیل بیان کرد: تلاش ما این است با همت، همکاری و همراهی نمایندگان و مسئولین کشوری منابعی خارج از روالهای موجود تامین شود که در این زمینه صحبتهایی شده و منابعی پیش بینی شده است امیدواریم با تامین این منابع، این پروژره ها با اقدامات با سرعت بیشتر انجام شده و کمبودها جبران شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز در این مراسم گفت: این پروژه با توجه به گذشت نزدیک به ۵۰ سال از احداث سد انحرافی میل و مغان و به دلیل انحراف انباشت رسوبات در بالادست سد و ایجاد جزایر رسوبی که منجر به تغییر روند و جهت جریان آب به سد شده بود، اجرا شد.

علی حیدری می گوید: این پروژه با هدف حذف جزیره رسوبی، لایروبی کانال هادی، تثبیت ساحل سمت راست رودخانه ارس و علاج بخشی و پایداری دیواره هادی ساحل چپ اجرا گردید.

وی گفت: در نتیجه اجرای این پروژه تاکنون بالغ بر ۵۱۷ هزار مترمکعب لجن برداری شده و بیش از ۸۴۰ متر ساحل بندی انجام گرفته است و حجم عملیات سنگی پروژه حدود ۶۰ هزار مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل حفاظت و صیانت از ساحل رودخانه ارس در سمت کشورمان را از نتایج اجرای طرح عنوان کرد و گفت: تلاش ب ای بهبود تامین جریان آب بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی منطقه و تامین آب شرب شش شهر و ۲۰۰ روستای شمال استان با جمعیت ۳۵۰ هزار نفر را از نتایج اجرای پروژه عنوان کرد.

حیدری جلوگیری از بروز سیل در منطقه، تسهیل آبگیری سد و آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی کشورمان را از نتایج دیگر اجرای این طرح عنوان کرد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرای این طرح از بهمن ماه سال ۹۹ شروع شد گفت: تاکنون بالغ بر ۳2۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه