English

انتقاد وزیر اقتصاد از اقدام بانک های خصوصی

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه نگاه بخشی در برخی دستگاه ها حاکم است، گفت: این نوع نگرش، فعالان اقتصادی را در پیچ و خم ادارات درگیر کرده و این دستگاه ها به جای اینکه گرهی از مشکلات سرمایه گذاران باز و مسیر سرمایه گذاری را کوتاه کنند برای آنها ایجاد مشکل کرده اند.

انتقاد وزیر اقتصاد از اقدام بانک های خصوصی

به گزارش خبرگزاری موج، سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد در نشست با استاندار و مدیران اقتصادی آذربایجان شرقی، با تبریک هفته دولت اظهار کرد: اگر در رده های مختلف مدیریتی، مدیر یا کارمند دولت هستیم بنا بر این است که عملکرد مجموع دولت به فعالان اقتصادی چابک تر و بهره ور تر باشد و مدیران و کارمندان به جای نگاه بخشی، روند سرمایه گذاری و تولید را تسهیل کنند.

وی به ظرفیت های آذربایجان شرقی در تولید و صادرات اشاره کرد و گفت: انتظار از این استان، تبدیل شدن به الگویی مناسب و مثال زدنی در تشویق سرمایه گذاری و ایجاد مسیر کوتاه در تولید است تا سایر استان ها نیز از تجربیات آن در این زمینه بهره مند شوند.

خاندوزی با اشاره به اتفاقات مبارکی که در ماه های گذشته در این استان رخ داده افزود: این اتفاقات آغاز گر تحول اقتصادی در این استان بوده که امیدواریم این روند در ماه های آتی نیز تداوم یابد.

وزیر اقتصاد به اعتبار یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی ۸۸۰ طرح از محل تبصره ۱۸ اشاره کرد و گفت: این مبلغ یک چهارم اعتبار در نظرگرفته شده برای این طرح هاست و متولیان تامین منابع این طرح ها باید با تلاش بیشتر، زمینه را برای استفاده از این تسهیلات فراهم کنند.

خاندوزی در پاسخ به درخواست مدیران استانی مبنی بر انتقال حساب های مالیاتی شرکت های بزرگ همچون مس سونگون و کارخانه های فولاد به استان، گفت: مشکل حساب های مالیاتی در بیشتر استان ها حل شده و آذربایجان شرقی از معدود استان هایی است که با این مشکل مواجه است و مذاکرات با وزارت صمت برای تفکیک حساب و کتاب این شرکت ها انجام شده و این حساب ها به استان انتقال یابد.

وی تاکید کرد: تفکیک این حساب ها باید در سطح ملی انجام شود و حق و حقوق منطقه ای به استان بازگردد.

وزیر اقتصاد همچنین با انتقاد از اقدام بانک های خصوصی و اختصاص پنج درصد از منابع مالی خود برای ارایه تسهیلات در استان که جایز و شایسته نیست  اظهار کرد: در این زمینه باید با رییس بانک مرکزی مذاکره شود تا طی بخشنامه ای این رویه را اصلاح کند و یا در مجوز آنها بازنگری شود.

خاندوزی همچنین در مورد استرداد ارزش افزوده صادرات، گفت: مقرر شده یک مهلت یک ماهه برای استرداد ارزش افزوده معین و این زمان بندی رعایت شود تا سرمایه گردش تولیدکنندگان نیز تامین شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی