English

بخشدار کجور مطرح کرد؛

ردپای بازیکن استقلال در ساخت و ساز غیرمجاز کجور / جهاد کشاورزی چشم خود را بسته است

بخشدار کجور گفت: در منطقه‌ای بین روستای کندلوس و نیچکوه، ساختمان‌های ‌غیرمجازی در این مسیر که حتی یک بازیکن استقلال تهران نیز در آن دخیل است، زمانی که هنوز 50 درصد این ساختمان احداث شد به صورت حضوری تذکر دادم که ادامه ندهند چون تخریب می‌شود و در همین راستا دومین پیگیری را نیز به جهاد کشاورزی و حوزه قضایی بخش کجور اطلاع دادم.

ردپای بازیکن استقلال در ساخت و ساز غیرمجاز کجور / جهاد کشاورزی چشم خود را بسته است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسین بیژنی در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه داشتن جامعه سالم در گروه داشتن یک رسانه سالم همراه با سواد رسانه‌ای است، اظهار داشت: رسانه‌ها باید در راستای ارتقاء و توسعه پایدار جامعه قلم بزنند و در این مسیر رسانه‌ها مهم‌ترین نقش را دارند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش کجور، نداشتن راه دسترسی مناسب از ورودی منطقه دوآب است، ادامه داد: بدترین راه ورودی در بخش روستایی را کجور دارد.

بخشدار کجور درباره احداث راه دسترسی جنگلی مستقیم از ویسر به بخش کجور، گفت: بخش تاریخی کجور با این همه قدمت، راه دسترسی مستقیم به نوشهر ندارد و بنابراین اگر زیرساخت‌های موردنظر برای حضور گردشگران در کجور آماده شود، آن مسیر به جهت زیبایی دلبری می‌کند و حتی بهتر از جاده عباس‌آباد به کلاردشت است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین چالش امروز بخش کجور بحث مدیریت زباله است، تصریح کرد: خودروی آتش‌نشانی و بهبود معضل وضعیت زباله دغدغه نخست منطقه است و این بخش با دو شهر و 64 روستا تنها یک خودروی جمع‌آوری و حمل زباله دارد و در حال حاضر امکانات خودرویی برای زباله در بخش کجور صفر است و به همین منظور با مسئولان کشوری و استانی نشست‌های متعددی داشتیم و تلاش ما برطرف کردن هر چه سریع‌تر این چالش جدی در بخش کجور است.

بیژنی درباره صدور مجوزهای ساخت و ساز در روستاها نیز تصریح کرد: مسئول صدور مجوز، دهیاری روستا است اما مسئول فنی و مالی دهیاری در بخشداری مستقر هستند و اینکه گاهی گفته می‌شود بخشداری بابت صدور جوازها پول می‌گیرد صحت ندارد اما در برخی موارد مراجعه کننده‌ای برای گرفتن پروانه به بخشداری می‌آید و با توجه به اینکه بخشداری هیچ حساب درآمدی که از وزارت کشور یا استانداری وارد شود، ندارد ولی حساب هزینه‌ای آن بسیار سنگین است.

وی افزود: در طول مدتی که به عنوان بخشدار کجور فعالیتم را آغاز کردم در بحث صدور پروانه بیش از 90 درصد مردم نیز در پی صدور پروانه، به صورت داوطلبانه که ما اسم آن را عوارض سطح بخش گذاشتیم و اصلاً هیچ منشأ قانونی ندارد و تنها یک حساب در شورای بخش و تعاونی دهیاران تعریف شده است.

بخشدار کجور خاطرنشان ساخت: برای دریافت مجوز کنتور برق در دوره‌های گذشته تخلفات بسیار زیادی در بخش کجور وجود داشت به طوری که به سازه‌های خارج بافت نیز کنتور برق داده شد و اغلب هم از طریق دهیاری‌ها واگذار شده است و بنابراین برای اینکه جلوی این تخلفات گرفته شود و جلوی صدور پروانه خارج از بافت گرفته شود فضایی را ایجاد کردم که متقاضی باید از بخشداری اقدام کند.

وی درباره افزایش تصادفات در شهر پول اظهار داشت: بخش زیادی از این اتفاقات بی احتیاطی رانندگان است و انصافاً در بحث ایمن‌سازی محور کار می‌کند اما برخی‌ها می‌کنند وقتی از دوآب وارد بخش کجور می‌شوند دیگر قانون وجود ندارد اما بدانید که حضور پلیس راهور در بخش کجور پررنگ تر از قبل خواهد شد.

بیژنی به موضوع قانون البرز مرکزی در بخش کجور اشاره کرد و با طرح این سؤال که آیا بحث محدودیت و ممنوعیت‌های البرز مرکزی قانون است، عنوان داشت: اصلاً آیا قانونی در موضوع محدودیت البرز مرکزی چه قبل از انقلاب و یا بعد از انقلاب، قانونی در مجلس گذرانده شد.

وی ادامه داد: اصلاً قانونی در این زمینه وجود ندارد و حتی از نظر NGOهای جهانی هم در معرض پرسش خاصی نخواهیم بود و بنابراین اینکه در هر جای کجور ورود کردیم و کمربند البرز مرکزی ما را خفه می‌کند واقعاً باید مسئولان کشوری مورد سؤال واقع شوند که بحث البرز مرکزی چیست.

این مسئول درباره آخرین وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز در بخش کجور اظهار داشت: از زمانی بخشدار شدم، کارگروه مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز را به صورت رسمی تشکیل دادم و نخستین بازدید ما به اتفاق مسئولان ادارات بوده است تا جدیت موضوع نشان داده شود که با ساخت و ساز غیرمجاز و بی‌رویه مخالف هستیم.

وی با اشاره به اینکه برخی مناطق کجور مانند روستای کندلوس در این زمینه بیشتر به چشم می‌آید، گفت: از سال 84 به خاطر جدا شدن طرح هادی چهار روستای کندلوس، میرکلا، گیل‌کلا و پیده جدا شد و از همان زمان مشکلات خود را بیشتر نشان داد و جاده معروف به جاده موزه کندلوس که منطقه اختلاف بین این چهار روستا است آنجا محل بروز تخلفات شد و حدود250 ساختمان در این منطقه بنا شده است که همه آنها خلاف و ساخت و ساز غیرمجاز هستند و فعلاً آنهایی که مجری کار هستند مانند قوه قضاییه یا جهاد کشاورزی چشم خود را می‌بندند و در بحث تخریب سازه‌های غیرمجاز، مجری جهاد کشاورزی و صدور حکم هم مربوط به قوه قضاییه است و این بحث هیچ ربطی به بخشداری ندارد.

 بخشدار کجور تصریح کرد: در منطقه‌ای بین روستای کندلوس و نیچکوه، ساختمان‌های ‌غیرمجازی در این مسیر که حتی یک بازیکن استقلال تهران نیز در آن دخیل است، زمانی که هنوز 50 درصد این ساختمان احداث شد به صورت حضوری تذکر دادم که ادامه ندهند چون تخریب می‌شود.

وی افزود: در همین راستا دومین پیگیری را نیز به جهاد کشاورزی و حوزه قضایی بخش کجور اطلاع دادم مبنی بر جلوگیری از ادامه روند احداث و تخریب آن، تاکنون اتفاقی نیفتاد و این ساختمان روز به روز در حال تکمیل‌تر شدن است.

بیژنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اجرای طرح مطالعاتی عملیات تعریض از دوآب تا کدیر، پرداخت و گفت: این طرح با حضور یک گروه کارشناسی از وزارت راه و آغاز و عملیات اجرایی آن به زودی شروع خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه افزایش بافت روستاها راه حل مناسبی نیست، ابراز داشت: باید به اندازه توانمندی روستا اجازه ساخت و ساز داده شود.

بخشدار کجور درباره آخرین روند پروژه گازرسانی به بخش کجور، تصریح کرد: عملیات گازرسانی با سرعت در حال انجام است و تا پایان سال 1402 مشعل گاز در کجور روشن خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه