English

استاندار گیلان:

گیلان و تاتارستان محور روابط ایران و روسیه هستند

استاندار گیلان در نشست مشترک با معاون نخست وزیر و هیأت تجاری جمهوری تاتارستان به گام های بلند دولت سیزدهم در جهت تقویت مناسبات تجاری و ارتباط با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: بستر توسعه یکپارچه‌ منطقه‌ای در سایه دیپلماسی اقتصادی شکل می گیرد.

 گیلان و تاتارستان محور روابط ایران و روسیه هستند

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، اسدالله عباسی استاندار گیلان ، پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در نشست با الگ کوروبچنکو معاون نخست وزیر و وزیر صنایع و تجارت جمهوری تاتارستان و هیأت تجاری اقتصادی اعزامی، بر لزوم توسعه روابط خارجی در جهت رونق اقتصادی تأکید و اظهار کرد: ایران اسلامی در گذر تاریخ، همواره تعاملات سازنده و اثربخشی با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای دوست و همسایه داشته و از این حیث سرزمین پهناور روسیه به عنوان یکی از دیرینه ترین شرکای متعهد، از اولویت خاصی در راستای گسترش مراودات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران برخوردار ‌است.

وی با بیان اینکه تحولات و بحران های عظیم اقتصادی و سیاسی موجب بروز فرصت ها و تهدیدهای خارجی برای کشورهای در حال توسعه و گذار اقتصادی شده ‌است، افزود: یکی از راهبردهای بلندمدت دولت های همجوار و غیرهمجوار دوست، به منظور کاهش آسیب های احتمالی و استفاده از فرصت های به وجود آمده، همگرایی منطقه ای دو و چندجانبه گرایی است.

استاندار گیلان

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: به طور قطع، انعقاد تفاهم های فی مابین در عرصه های مختلف، می تواند قدرت مزیت رقابتی را در چارچوب تعاملات جهانی افزایش داده و به جاری رقابت حذف گرا در استفاده از منابع و تصاحب بازار با رویکرد برد-  باخت به یک سیستم هماهنگ توسعه یکپارچه منطقه ای با رویکرد برد- برد تبدیل می کند.

وی اظهار کرد: نزدیکی تاریخی و جغرافیایی استان ها و موقعیت خاص ژئواکونومیک، ژئوپولتیک و ژئواستراتژیک منطقه، این امکان را میها کرده تا در سایه نشست ها و گفت و گوهای دوجانبه و چندجانبه، زمینه توسعه یکپارچه منطقه فراهم شود.

وی با بیان اینکه گیلان در شمال ایران و در جنوب دریای خزر واقع شده و از طریق رود ولگا با جمهوری مسلمان نشین تاتارستان به عنوان یکی از مهمترین مناطق روسیه راه آبی دارد، افزود: گیلان از استان های مهم ایران اسلامی در ارتباط با روسیه بوده و بستر آغاز مناسبات اقتصادی و تجاری دو منطقه نیز به خوبی فراهم است.

استاندار گیلان

 عباسی با اشاره به اینکه این نشست در ادامه نشست های قبلی، گامی موثر در گسترش روابط سازنده بین جمهوری اسلامی ایران با محوریت گیلان و روسیه فدراتیو با محوریت جمهوری تاتارستان است، اظهار داشت: امیدواریم رهاورد این تعامل، موجب بهبود شرایط اقتصادی دو منطقه و ارتقای رفاه عمومی مردم را در پی داشته باشد.

وی اظهار داشت: ظرفیت سنجی، کشف نقاط قوت و فرصت ها، راهکارهای عملیاتی رفع چالش ها و بهره برداری از فرصت ها نتیجه تلاش گروه های کاری تخصصی در نشست های پیش بینی شده در برنامه خواهد بود که می تواند محور و معیار تدوین تفاهمنامه های کلی و حتی عملیاتی در نشست های آینده بین طرفین باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه