English

در پنج ماهه اول سال جاری محقق شد؛

ساخت و بازسازی ۱۰۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از طراحی، ساخت و بازسازی 1000 قطعه تخصصی از ابتدای سال جاری تاکنون در این نیروگاه خبر داد.

ساخت و بازسازی 1000 قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، داریوش محمودی مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اظهار داشت: با توجه به شرایط تحریم و موانع موجود در تأمین قطعات خارجی، استفاده از توانمندی‌های ساخت داخل بهترین گزینه برای تأمین قطعات، جهت تولید برق پایدار در این نیروگاه است که حرکت در مسیر ساخت داخل موجب حمایت از تولیدکننده‌های داخلی، کمک به اشتغال و صرفه‌جویی ارزی خواهد شد.

وی گفت: این مجموعه تا اواخر مرداد امسال، موفق به بومی‌سازی بیش از 1000 قطعه مهم کوچک و بزرگ نیروگاهی شده که علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، گام بسیار مهمی در عرصه افزایش دانش این بخش مهم صنعت برق کشور برداشته است.

محمودی بیان کرد: در این بازه زمانی قطعات یدکی ولوهای آب‌شیرین‌کن، نازل تفلونی و هدر آب‌پاش آب‌شیرین‌کن، قطعات بانداسکرین، توری، قرقره، زنجیر بانداسکرین، ساخته شده است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اذعان داشت: هوزینگ مکانیکال‌سیل، کاسه‌نمد، قطعات کمپرسور شامل: اینترکولر سوپاپ ولوها، رینگ پیستون‌ها، گلندهای روغن، دیافراگم، شاتون، شفت و پیستون کمپرسور فیلترهای هوا، قطعات پوسته یاتاقان بانداسکرین، یاتاقان و پوسته یاتاقان G.R.FAN، پروانه پمپ بلودان آب‌شیرین‌کن، کمربند و نازل جهت انشعاب جدید مسیر آب دریا در کلرزنی، ساپورت های داخلی تانک میکس‌بد، استم اکچویتور کنترل‌والو آب‌شیرین‌کن، پولی کمپرسور هیدروژن، شافت پمپ بلودان آب‌شیرین‌کن در این مدت توسط متخصصان داخلی نیروگاه بومی‌سازی شده است.

وی در پایان افزود: نیروگاه بندرعباس با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت 1320 مگاوات‌ساعت بزرگترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور است که ضمن تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بخشی از قطعات مورد نیاز خود را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود طراحی و مورد ساخت و بازسازی قرار می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی