English

خدمت‌رسانی بیش از ۴۵۰۰ خادم به زائران امام حسین(ع)

مسئول قرارگاه مردمی اربعین گفت: بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ خادم امسال در کنار هم به زائران امام حسین (ع) خدمت‌رسانی خواهند کرد.

خدمت‌رسانی بیش از 4500 خادم به زائران امام حسین(ع)

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی قربانی کرم مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم امروز در جمع اصحاب رسانه که در  سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۵ تعدادی از نیروهای بسیجی به این فکر افتادند تا از زائران اربعین که از استان قم گذر می‌کنند میزبانی کنند و خدماتی را ارائه دهند.

وی افزود: در سال ۱۳۹۵ از ۶۷ هزار زائر طی ۱۷ روز در قم میزبانی شد، در سال ۹۶ این آمار به ۷۲ هزار نفر افزایش پیدا کرد، در سال ۱۳۹۷ از ۱۲۲ هزار نفر و در سال ۱۳۹۸ از ۱۵۲ هزار و ۷۲۰ زائر ایرانی و غیر ایرانی در مصلی قدس قم میزبانی شد. در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم این فرصت را برای زائرین فراهم کنیم و پیش‌بینی ما این است که امسال  از ۵۰۰ هزار زائر در قم میزبانی کنیم.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین عنوان کرد: امسال تمام توان خود را گذاشته‌ایم تا از زائرانی که از قم رد می‌شوند یک شب به بهترین شکل ممکن میزبانی کنیم، ۱۱۴ نفر نیروی کادر در این مجموعه سازماندهی شده‌اند و برای آنها از هفته‌ها پیش شرح وظایف تعیین شده است، بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ خادم امسال در کنار هم به زائران امام حسین (ع) خدمت‌رسانی خواهند کرد.

قربانی کرم بیان کرد: میزبانی از زائران از تاریخ پنجم تا سی‌ام ماه صفر دنبال خواهد شد و با هماهنگی‌های انجام شده مسجد مقدس جمکران، شبستان امام حسن عسکری(ع)، مساجد سطح شهر و مدارس محل اسکان زائرین خواهند بود و مصلی قدس نیز به عنوان پشتیبان در صورت نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد، اکنون در حال توافق با نیروهای امنیتی هستیم تا در بعضی از نقاط شهر از ظرفیت خانه‌ها برای اسکان زائران استفاده کنیم.

وی ادامه داد: امسال در تلاش هستیم تا مشارکت مردم را به حداکثر برسانیم و در این چند سال اخیر عده‌ای از مردم هیچ اطلاعی از وجود قرارگاه مردمی اربعین در استان قم نداشتند اما هدف ما این است که این قرارگاه را بیشتر به مردم معرفی کنیم تا آنها هم در میدان حاضر شوند.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین تصریح کرد: زائران خارجی در این چند سال متوجه شده‌اند که در شهر کریمه اهل‌بیت (ع) یک قرارگاه مردمی از زائران امام حسین(ع) میزبانی می‌کند به همین خاطر در سال ۱۳۹۸ با استقبال فراوان زائران رو به رو شدیم. زائران خارجی به مدت ۳ روز در هنگام رفت و ۳روز هنگام برگشت می‌توانند خدمات دریافت کنند و زائران ایرانی نیز ۲۴ ساعت در هنگام رفت و ۲۴ ساعت در هنگام برگشت می‌توانند از خدمات قرارگاه مردمی اربعین استان قم بهره‌مند شوند.

وی گفت: از استاندار قم هم بسیار تشکر می‌کنم که امسال قرارگاه ما را به رسمیت شناخت و حکمی را در این جهت صادر کرد همچنین از سپاه همیشه همراه نیز تشکر ویژه دارم که در این ۵ سال از ما حمایت کرده و ما را تنها نگذاشته است.

قربانی کرم خاطرنشان کرد: خیرین محترمی که علاقه‌مند به مشارکت در قرارگاه هستند می‌توانند مبالغ مورد نظر خود را به شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۲۴۳۴۰۰۷ که به نام قرارگاه مردمی اربعین استان قم است واریز کنند و یا با شماره ۰۹۹۰۳۳۴۱۱۲۰ تماس حاصل کنند و یا به آدرس بلوار محمد امین(ص) کوچه ۳ فرعی ۴ پلاک ۱۲ دفتر قرارگاه مردمی اربعین مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه