English

۷۲ پروژه برق رسانی در هرمزگان افتتاح می‌شود/ بدهی ۳۰۰ میلیاردی مشترکان برق هرمزگان

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: 72پروژه برق‌رسانی با اعتبار بالغ بر212 میلیارد و 886میلیون تومان در شهرستان های مختلف استان آماده افتتاح است.

۷۲ پروژه برق رسانی در هرمزگان افتتاح می‌شود/ بدهی ۳۰۰ میلیاردی مشترکان برق هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمدکریمی مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان درنشست خبری با اصحاب رسانه به‌ تشریح جزئیات پروژه های آماده افتتاح شرکت توزیع برق در هفته دولت پرداخت وگفت: 72پروژه برق‌رسانی با اعتبار بالغ بر212 میلیارد و 886میلیون تومان در شهرستان های مختلف استان آماده افتتاح است.

وی با اشاره به توزیع شهرستانی اعتبارات پروژه های هفته دولت، گفت: از مجموع اعتبارات پروژه های هفته دولت، 74 میلیارد و 571میلیون تومان مربوط به بندرعباس، 11میلیارد و 178میلیون تومان بندرخمیر، 17میلیارد و 832میلیون تومان بندرلنگه، 9میلیارد و 43 میلیون تومان پارسیان، 13میلیارد و 813 میلیون تومان بستک، 15میلیارد و 684 میلیون تومان میناب، 14میلیارد و 926میلیون تومان سیریک، دومیلیارد و 824 میلیون تومان بشاگرد، 18میلیارد و 54 میلیون تومان جاسک، هفت میلیارد و  608 میلیون تومان رودان، 15میلیارد و 804 میلیون تومان حاجی آباد و 11 میلیارد و 545میلیون تومان مربوط به شهرستان قشم است.

کریمی ضمن بیان اینکه پروژه های هفته دولت در قالب اجرای بیش از 84هزار و 339 متر شبکه های فشار ضعیف هوایی است، خاطرنشان کرد: حدود 17هزار و 304 متر شبکه فشار ضعیف زمینی، 98هزار و 361متر شبکه فشار متوسط هوایی، 14هزار و 534 متر شبکه فشار متوسط زمینی، 360دستگاه پست هوایی، 68دستگاه پست زمینی و همچنین دوهزار و 936 دستگاه چراغ روشنایی معابر به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش به مطالبات وصول نشده شرکت توزیع برق هرمزگان اشاره کرد و گفت: مطالبات وصول نشده شرکت توزیع برق هرمزگان بیش از 300 میلیارد تومان است و از این تعداد حدود 7/41 درصد این مطالبات مربوط به بخش عمومی واداری،  6/9 درصد بخش کشاورزی، 4/2درصد بخش صنعتی و در نهایت 1/20 درصد مطالبات این شرکت مربوط به سایر مصارف و به‌طور عمده بخش تجاری است.

وی ابراز داشت: یکی از مهمترین برنامه های شرکت توزیع برق هرمزگان در سال جاری، اصلاح شبکه‌های فشار ضعیف و تعویض سیم‌های مسی به کابل خودنگهدار است.

کریمی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از سیم های مسی شبکه فشار ضعیف در مناطق شهری و روستایی در معرض سرقت های مستمر است، در ادامه یادآور شد: بنا به ضرورت پیشگیری از وضعیت سرقت های پیاپی در جهت صیانت و حفاظت از این سرمایه ها و ایمن سازی شبکه، تعویض دوهزار کیلومتر از شبکه های مسی به کابل خودنگهدار با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان طی یک برنامه دوساله اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان یادآور شد: اصلاح یک‌هزارکیلومتر از شبکه در سال جاری و هزار کیلومتر دیگر در سال 1402 انجام خواهد شد و در قالب این عملیات، اصلاحات لازم به‌منظور جایگزینی یا ایمن سازی پایه های فرسوده شبکه انجام می شود.

وی در ادامه سخنانش گفت: نصب دو دستگاه مولد در تنب بزرگ به ارزش 14میلیارد تومان از دیگر برنامه های افتتاحی هفته دولت است و در جزیره ابوموسی هم تعمیرات مولدهای نیروگاهی با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان در دست اقدام هستند که تا پایان سال اورهال انجام می شود.

کریمی با اشاره به اینکه پروژه زمینی کردن بخشی از شبکه‌ تنب بزرگ در دست اقدام است، گفت: پروژه زمینی کردن بخشی از شبکه‌ تنب بزرگ در دست اقدام است که یک فاز آن انجام شده و در ایام هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: در جزیره لارک توسط بنیاد مستضعفان، دو دستگاه مولد هزارو 670 کیلوواتی در حال نصب است که یکی از این مولدها به مرحله بهره برداری رسیده و مولد دوم هم به زودی تکمیل و وارد مدار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش گفت: اعتبارات شرکت توزیع برق مربوط به عوارضی است که در قبوض برق از مردم گرفته می‌شود، با اعتبار 106 میلیارد تومانی از این محل، چندین پروژه در دست اقدام داریم.

وی عنوان کرد: تمام سعی مان بر این است که این پروژه ها تا ایام دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد و در اختیار مردم قرار بگیرد.

کریمی درپایان افزود: هوشمندسازی 150هزار کنتور برق در استان طی سال جاری برنامه ریزی شده است که اگر منابع تأمین شود، این برنامه به‌طور کامل در سال جاری محقق خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه