English

افزایش واردات مواد غذایی نشانگر عقب ماندگی در حوزه سرمایه گذاری در روستا است

جانشین فرمانده قرارگاه جهادی پیشرفت همه جانبه روستا گفت: درصد بالای واردات مواد غذایی به کشور نشان از عقب ماندگی در حوزه سرمایه گذاری در روستا است.

افزایش واردات مواد غذایی نشانگر عقب ماندگی در حوزه سرمایه گذاری در روستا است

به گزارش خبرگزاری موج قم، سردار مجید بکایی پیش از ظهر امروز شنبه ۲۹ مردادماه در همایش حکمرانی روستایی و مبانی تسهیلگری که در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه هدف ما معماری تحول در اداره روستا است، اظهار کرد: این معماری در مرحله نخست نیازمند یک نقشه مشخص و هدفمند است.

وی با بیان اینکه باید نقشه راه را از فرمایشات مقام معظم رهبری بگیریم، مطرح کرد: تلاش قرارگاه بر این بوده است که تحلیل منظومه‌ای از بیانات مقام معظم رهبری داشته باشیم.

جانشین فرمانده قرارگاه جهادی پیشرفت همه جانبه روستا با اشاره به اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری اگر نقشه راه را ندانیم روز به روز از هدف دورتر خواهیم شد، عنوان کرد: اعتقاد ایشان بر این است که برای خودکفایی در مرحله نخست باید در روستاها سرمایه‌گذاری شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در روستاها کاهش شدید جمعیت را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: همچنین درصد بالای واردات مواد غذایی به کشور نشان از عقب ماندگی در حوزه سرمایه گذاری در روستا است.

سردار بکایی با اشاره به اینکه این موضوعات درپی غفلت‌های ما رقم خورده است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: تحول در عمل بسیار مشکل است چراکه مقاومت‌هایی در این مسیر وجود دارد.

وی با بیان ارکان تحول‌ساز در حکمرانی روستاها، یادآور شد: اگر تصور کنیم که این تحولات در سطوح بالای دولتی رقم خواهد خورد دچار آسیب و آفت خواهیم شد.

جانشین فرمانده قرارگاه جهادی پیشرفت همه جانبه روستا ادامه داد: شورای اسلامی روستا، دهیاری روستا، روحانی روستا و استانداری که شامل فرمانداری و بخشداری می‌شود، نقش‌های اصلی تحول‌سازی در روستا را دارند.

وی با اشاره به اینکه تسهیل‌گران و انجمن‌های روستایی نیز در این مسیر نقش آفرین هستند، ابراز کرد: خود مردم روستا نیز در راستای انتخاب افراد اصلح برای شورای و مشارکت در اداره روستا موثر هستند.

سردار بکایی اضافه کرد: همچنین دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، دستگاه‌های اجرایی، حوزه‌های علمیه و قرارگاه جهادی وزارت کشور از دیگر ارکان تحول‌ساز در حکمرانی روستاها هستند.

وی با بیان اینکه تصویر روشن حرکتی که باید انجام بشود در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی وجود دارد، اظهار داشت: در حکمرانی روستا فرآیند تصمیم‌گیری و اجرای آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه