English

خلیل قاسمی مطرح کرد؛

بهره‌برداری از ۵۷ طرح صنعتی و معدنی با اشتغالزایی بیش از سه هزار نفر در هرمزگان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان از افتتاح ۵۷طرح به ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومان معادل ۵۸۰میلیون یورو در هفته دولت سال جاری خبر داد.

بهره‌برداری از ۵۷ طرح صنعتی و معدنی با اشتغالزایی بیش از سه هزار نفر در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در هفته دولت ۵۷ پروژه با رقم ۱۷ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد یا کلنگ زنی می‌شود و با بهره برداری از این طرح ها برای سه هزارو 63 نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی بیان داشت: در سال جاری تاکنون 153فقره جواز تاسیس و سرمایه گذاری جدید صادر شده که پیش بینی می شود در این طرح ها 994هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شود و انتظار می رود برای 13هزار نفر شغل ایجاد شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: میزان رشد سرمایه گذاری در استان بسیار قابل توجه بوده و به نسبت سال گذشته بیش از دوهزارو۳۹۳ درصد رشد سرمایه گذاری در استان شاهد بودیم در هرمزگان چندین مگا پروژه آغاز خواهد شد که به رشد این استان کمک می کند.

رئیس سازمان صمت هرمزگان بیان کرد: رشد اشتغال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۱۲درصد است.

وی عنوان کرد: در بخش های صنایع شیمیایی ۴درصد و در بخش معدنی ۲درصد رشد داشته ایم، پروانه های اکتشافی صادره هم به تعداد۷ فقره بوده است.

قاسمی اظهارداشت: سه هزارو۳۸۰ کیلومتر پهنه اکتشافی ذخایر آهنی غرب استان در ۱۲ماهه سال ۱۴۰۰، نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان گفت: در حوزه بازرگانی خارجی ارزش صادرات چهارماهه گمرکات استان ۴هزارو ۴۰۶میلیون دلار است.

وی تصریح کرد: ۶۸۷میلیون دلار صادرات غیرنفتی و ۶هزارو ۸۲۶ اشتغال جدید امسال در استان صورت گرفته است.

قاسمی با اشاره به اهمیت بازرسی از صنوف افزود: در این زمینه ۸۲هزارو ۶۲۵مورد بازرسی انجام شده که پنج هزارو ۵۴۶فقره پرونده تخلف تشکیل شده است.

در ادامه این نشست، سید امیرامیری زاد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان گفت: در هفته دولت سال جاری ۱۵طرح با اعتبار ۶۵۵میلیارد ریال شامل ۸پروژه زیرساختی مربوط به شهرک ها و نواحی صنعتی استان با ۳۹۲میلیارد ریال، ۷طرح صنعتی شهرکی و نواحی صنعتی با ۲۸۳میلیارد ریال افتتاح می شود.

وی بیان داشت: با افتتاح این طرح ها برای ۶۲نفر اشتغال ایجاد می شود.

امیری زاد گفت: در سال جاری چهار ناحیه صنعتی فاز اول در شهرستان های بشاگرد، گروک، بندرلنگه و جناح افتتاح شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان در ادامه تصریح کرد: در زمینه پروژه های زیرساختی دو شهرک صنعتی شیشه و صنایع وابسته که مرتبط با زنجیره تامین مواد معدنی در شهرستان بندرخمیر است، بهره برداری می شود.

امیری زاد گفت: ۱۴۷دوره آموزشی برای کارکنان واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در دوسال اخیر با ۲۱ هزارو ۳۲۴نفر ساعت برگزار شده است و برای سال جاری نیز ۷۵دوره آموزشی در برنامه داریم که دوهزارو ۱۰۰ نفر تاکنون آموزش دیده اند.

وی در پایان افزود: در سال جاری راه اندازی ۴۰واحد تولید راکد انجام شد و ۵۳۲نفر اشتغال مجدد داشتند و هزارو ۲۳۹فقره قرارداد در شهرک ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده که با ۵۲۶فقره برای ۷هزار نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه