English

در دیدار رییس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی مطرح شد:؛

توسعه همکاری های دو جانبه در دستور کار قرار گرفت

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با محمد علی قنادزاده رییس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور دیدار و گفت و گو کرد.

توسعه همکاری های دو جانبه در دستور کار قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، ، عیسی فرهادی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با محمد علی قنادزاده رییس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور دیدار و گفت و گو کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان فرایند افزایش و کاهش محدوده این منطقه ظرف سالهای اخیر و مشکلات پیش آمده برای جذب سرمایه گذار به دلیل محدودیت اراضی، ظرفیت ها و توانمندی های منطقه متبوع خود در حوزه های مختلف بندری، تزانزیت کالا، تولید و فرآوری محصولات مختلف صنعتی و کشاورزی را برای اقتصاد ملی حائز اهمیت ارزیابی نمود و گفت: یکی از بزرگترین مزیت های منطقه آزاد انزلی نزدیکی به نقاط پرتراکم جمعیتی کشور در منطقه شمال و شمال غرب ایران اسلامی و پایتخت کشور به عنوان ظرفیت های جذب گردشگر، تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی و افزایش توانمندی های صادراتی محسوب می شود.

وی با ارائه تحلیلی از جایگاه و نقش منطقه آزاد انزلی در توسعه مراودات کشورمان با کشورهای حوزه دریای خزر و اوراسیا به دلیل نزدیکی و دارا بودن ارتباطات کاری، اضافه کرد: علاوه بر وجود دو بندر کاسپین و انزلی در محدوده این منطقه در منطقه آزاد انزلی در حدود 20 هزار نفر مشغول به کار بوده و از 160 واحد تولیدی-صنعتی این منطقه 98 درصد مشغول به فعالیت می باشند؛ در نتیجه به عنوان یکی از مهمترین کانون های کسب و کار و ظرفیت های توسعه همه جانبه استان گیلان، طرح توسعه محدوده این منطقه در دستور کار استان قرار دارد تا با الحاق شهرک های صنعتی، و رونق فضای کسب و کار از طریق بهره مندی از مزایا و معافیت های منطقه آزاد انزلی، 30 هزار نفر بر ظرفیت اشتغالزایی موجود آنها افزوده شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان گستره و تنوع ساخت و سازهای ایجاد شده و در حال ساخت در این منطقه خواستار همکاری با بسیج مهندسین کشور در حوزه های نظارتی و مشاوره ای شد.

در ادامه رییس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور با ارائه گزارشی از ساختار، روندهای کاری و توانمندی های سازمان متبوع خود، و عضویت حدود 60 هزار نفر بسیجی در این نهاد؛ اظهار داشت: مهمترین کارکردهای ما مطالبه گری و تسهیل گری پروژههای دولتی و کمک به رفع مشکلات بخش اجرایی است و در همین راستا حضور فعالی در طرح های ساخت مسکن، مباحث عمرانی، زیر ساخت مسکن روستایی و جهاد آبرسانی داشته و مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن نیز در حال نهایی شدن است.

وی با استقبال از کمک و خدمت رسانی در منطقه آزاد انزلی گفت: از سوی دیگر به دنبال اجرای طرح ایجاد روستاهای الگو در مناطق مختلف کشور به منظور رفع مسائل زیرساخت های عمرانی، اقتصادی، اشتغال روستایی و فرهنگی؛ جهت معکوس کردن مهاجرت در روستاهای کشور هستیم؛ چراکه بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور در روستاها شکل گرفته و از ظرفیت های خوبی برخوردار می باشند. در نتیجه حضور روستائیان در مناطق روستایی مستلزم وجود زیرساخت های لازم و اتصال اقتصاد روستا با مناطق شهری و اقتصاد کشور بوده تا نه تنها مهاجرتی صورت نگرفته بلکه شاهد استقبال و حضور نیروهای کار در این مناطق باشیم.

 در پایان رییس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور با همراهی معاونین بندری و عمرانی سازمان از زیرساخت ها و امکانات موجود و در حال احداث مجتمع بندری کاسپین بازدید به عمل آورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه