English

صاحبان امتیاز و مدیران رسانه ها ، مراقب اعمال ماده ۱۶ قانون مطبوعات باشند

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان گفت: صاحبان امتیازو مدیران رسانه ها مراقب باشند مشمول اعمال ماده ۱۶ قانون مطبوعات نشوند.

صاحبان امتیاز و مدیران رسانه ها ، مراقب اعمال ماده ۱۶ قانون مطبوعات باشند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی اکسیر مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان اظهار داشت: مطابق این ماده از قانون مطبوعات عدم انتشار منظم نشریه در یک سال اگر بدون ارائه عذر موجه و به تشخیص هیات نظارت باشد موجب لغو پروانه انتشارخواهدشد.

وی بیان داشت: صاحب امتیاز موظف است ظرف شش ماه پس از صدور پروانه، نشریه مربوطه را منتشر کند و در غیر این صورت با یک بار اخطار کتبی‌و دادن فرصت پانزده روزه ،در صورت عدم ارائه عذر موجه اعتبار پروانه از بین می‌رود.

اکسیر عنوان کرد: متاسفانه در سال گذشته مجوز برخی از نشریات هرمزگان باطل شد و امکان اعمال ماده ۱۶ در سالجاری برای رسانه های غیرفعال وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۵ مجوز فعال مطبوعات و پایگاه های خبری در استان وجود دارد گفت: این تعدادشامل ۸ مجوز روزنامه ۲۵مجوز هفته نامه؛ ۶مجوز دو هفته نامه و۷ مجوز ماهنامه است.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان افزود: ۸۲ پایگاه خبری الکترونیک برخط در استان مجوز فعالیت دارند .

وی افزود: متاسفانه تاکنون خبرگزاری فعال دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هرمزگان نداشته ایم اما تلاش می کنیم زمینه رشد و شکوفایی رسانه های  نوپا را فراهم کنیم.

وی ازنبود نشریات و مجلات تخصصی در استان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه استان هرمزگان تاکنون نتوانسته مجوزی برای موسسات مطبوعاتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشد.

اکسیر افزود :هزارو 757 زن مدیریت رسانه ها را بر عهده دارند که 19 درصد مجموع مجوزها را شامل می شودو در این بین در سالهای اخیر بانوان هرمزگان توانسته اند با کسب مجوز زمینه اشتغال افراد علاقمند به حوزه رسانه را فراهم کنند.

وی گفت: این در حالی است که هفت هزارو 479 مرد به عنوان صاحب امتیاز و مدیر مسئول رسانه ها در کشور فعالیت می کنند که ۹۸/۸۰ درصد مجوزها را شامل می شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان در ادامه از برگزاری کلاسهای تخصصی خبرنگاری،صفحه آرایی ، فتوشاپ و کارگاههای آسیب شناسی مطبوعات با حضور اساتید برجسته کشوری خبر داد و گفت:متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی بسیاری از هفته نامه های محلی، روزنامه ها و نمایندگی خبرگزاریها و پایگاه های خبری از دفترکار مناسب جهت فعالیت برخوردار نیستند.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان در پایان از برگزاری جشن روز خبرنگار در بندر عباس خبر داد و گفت: به دلیل برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم این مراسم با تاخیر برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه