English

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران تشریح کرد؛

نحوه ثبت نام خانه‌های سازمانی در سامانه املاک و اسکان

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران با تشریح نحوه ثبت نام خانه‌های سازمانی در سامانه املاک و اسکان گفت: کسانی که در خانه‌های سازمانی سکونت دارند ابتدا باید به سامانه ملی املاک و اسکان کشور وارد و در ادامه با انتخاب گزینه «ورود به سامانه» وارد این صفحه شوند.

نحوه ثبت نام خانه‌های سازمانی در سامانه املاک و اسکان

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سیدمحمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران ‌درباره مراحل ثبت نام خانه‌های خالی در سامانه املاک و اسکان، اظهار داشت: کسانی که در خانه‌های سازمانی سکونت دارند ابتدا باید به سامانه ملی املاک و اسکان کشور وارد و در ادامه با انتخاب گزینه «ورود به سامانه» وارد این صفحه شوند، در این بخش شماره تلفن همراه خود را وارد کنند تا پیامک کد فعال‌سازی برای آنها ارسال شود و حتما بایدتوجه داشته باشند که مالکیت شماره تلفن همراه باید متعلق به فرد اظهارکننده باشد.

وی ادامه داد: مرحله اول به تأیید یا ویرایش محل سکونت فعلی فرد در حال ثبت نام اختصاص دارد. چنانچه آدرس نمایش داده شده صحیح باشد، گزینه «تأیید» را انتخاب کنند و اگر آدرس آنها نیاز به ویرایش و تغییر داشت گزینه «عدم تأیید» را بزنند و در صفحه کدپستی، کدپستی صحیح محل سکونت خود را وارد کنند و در صورت عدم اطلاع از کدپستی خانه خود، از گزینه «یافتن کدپستی» اسنفاده نمایند و با انتخاب گزینه «بررسی کدپستی» آدرس مربوط به کدپستی وارد شده نمایش داده می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: در مرحله دوم الزام است نوع مالکیت خود را مشخص نمایند و از آنجا که خانه‌های سازمانی در مالکیت یک شخص حقوقی یا همان سازمان مربوطه است، این گزینه باید انتخاب شود.

وی با بیان اینکه مرحله سوم وارد کردن اطلاعات مالک و یا مالکیت است، گفت: برای خانه‌های سازمانی نوع مالک حقوقی یا سازمانی محسوب می شود و بنابراین با انتخاب این گزینه الزام است شناسه ملی سازمان مربوطه را وارد نمایند و در صورت عدم اطلاع از شناسه ملی سازمان مربوطه، از گزینه «یافتن شناسه ملی» می توانند کمک بگیرند.

نظری افزود: مرحله چهارم اطلاعات ملک محل اقامت است در این بخش مواردی نظیر متراژ، طبقه و شماره واحد باید ثبت شود.

وی خاطرنشان ساخت: در مرحله پنجم که به اطلاعات اقامت مربوط می شود تنها الزام است تاریخ شروع اقامت خود در سکونت‌گاه اظهار شده را وارد کنند.

وی در پایان عنوان داشت: برای عبور از مرحله ششم هم صرفا به شناسه قبض برق خانه نیاز است و اگر انشعاب برق خانه یک‌پارچه است و برای هر واحد مجزا نیست از مدیریت مجموعه شناسه قبض برق کل مجتمع را دریافت کرده و در این بخش وارد نمایند و در مرحله هفتم و آخر پیش نمایش اطلاعاتی است که در مراحل گذشته ثبت کرده اید و چنانچه همه اطلاعات نمایش داده شده صحیح و مورد تأیید باشد، گزینه «ثبت نهایی» را بزنید و در پایان نیز با اضافه شدن ملک محل سکونت در بخش اقامتگاه ها، ثبت خانه سازمانی با موفقیت انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از شهروندان استان مازندران خواست تا با وارد کردن این اطلاعات یاری رسان دولت در شناسایی دقیق خانه های سازمانی و تعیین تکلیف آنها از طریق سامانه جامع املاک و اسکان باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه