English

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد؛

تحویل ۵۰ دستگاه اتوبوس میدل باس تا مهرماه به شهرداری اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از تحویل ۵۰ دستگاه اتوبوس میدل باس تا مهرماه به شهرداری اصفهان خبر داد.

تحویل ۵۰ دستگاه اتوبوس میدل باس تا مهرماه به شهرداری اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمد نورصالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار بیان کرد: حدود ۱۰۰ دستگاه میدل باس برای خطوطی که متقاضی کمتری دارد، خریداری شده که ۵۰ دستگاه آن تا مهرماه به شهرداری اصفهان تحویل داده می‌شود.

وی گفت: در حوزه حمل و نقل طی دوره ششم شورای شهر اصفهان ۴,۵۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده است، که این میزان عدد و رقم بیانگر اهتمام و توجه اعضای شورای اسلامی به این حوزه می باشد.

این مقام مسئول با اشاره باینکه ناوگان اتوبوسرانی در سال۹۶ با ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس با عمر کمتر از پنج سال فعال بود، افزود: با شیوع کرونا پس از دو سه سال اخیر تعداد اتوبوس‌های کلانشهر اصفهان به ۶۰۰ دستگاه با عمر ۱۰ سال رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حدود ۱۰۰ دستگاه میدل باس برای خطوطی که متقاضی کمتری دارد، خریداری شده است، گفت: ۵۰ دستگاه اتوبوس که تا مهرماه به شهرداری اصفهان تحویل داده می‌شود.

نورصالحی ادامه داد: با مشارکت بخش خصوصی و بازسازی ناوگان و اضافه شدن اتوبوس‌های جدید، تعداد اتوبوس‌ها به یک هزار دستگاه افزایش می‌یابد که امیدوارم با افزایش تعداد اتوبوس‌ها تا مهرماه سرفاصله‌ها که به ۳۰ دقیقه رسیده است، کاهش یابد.

این مقام مسئول در ارتباط با اقدامات مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل شهری توضیح داد: در حال حاضر خط یک مترو به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند، که  به منظور ارائه خدمات بیشتر به شهروندان این خط روزهای تعطیل نیز فعال است.

وی با اشاره به اینکه اجرای خط دوم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: درحال حاضر  در اجرای خط دوم متروی اصفهان هیچ توقف یا تعطیلی در انجام پروژه نداشته ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: در خط دوی مترو، علاوه بر اینکه قرارداد تامین مالی ۶۸۰ میلیون یورویی بسته شد برای تکمیل خط یک نیز بودجه مناسبی در نظر گرفته شد که قطار شهری در حال استعلام و انتخاب پیمانکار است. به دنبال توسعه خط یک از جنوب به سمت بهارستان نیز هستیم و تلاش می‌شود تا مردم از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه اصفهان را در خط یک سیر کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ اتفاق مهمی که رخ داد انعقاد قرارداد با شرکت مپنا به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده داخلی برای تأمین تجهیزات ناوگان مکانیکال برق خط دوم مترو به مدت ۴۰ ماه بود.

نورصالحی اضافه کرد: ارزش قرارداد با مپنا ۵۹۰ میلیون یورو است که با هزینه‌های جنبی، سود و سرمایه‌گذاری به ۶۸۰ میلیون یورو معادل دو هزار میلیارد تومان می‌رسد.

این مقام مسئول در خصوص عملکرد یکساله شورای ششم بیان داشت: شورای اسلامی شهر اصفهان از پانزدهم مردادماه سال ۱۴۰۰ به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد که در این مدت ۵۱ جلسه علنی و ۷۸ جلسه تلفیق برگزار شده است.

وی با اشاره باینکه هفت کمیسیون شورای اسلامی شهر با پنج عضو و کمیسیون آب با ۹ عضو فعال هستند، افزود: طی یک سال گذشته از ۳۴ تا ۵۲ جلسه برای بررسی مسائل و مشکلات شهر برگزار شده است.

وی افزود: اعضای شورا هر هفته در مساجد، نماز جمعه، مراکز فرهنگی و... به صورت انفرادی یا گروهی حضور پیدا کرده‌اند. همچنین کمیسیون ماده ۱۰۰ تشکیل و رسیدگی به پرونده‌ها با حضور اعضای شورا به صورت مرتب انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اعضای شورای ششم ماهیانه بیش از ۲۰۰ ساعت در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کردند و اکنون در پایان یک سال ارزیابی اجمالی از آنچه رخ داده و آنچه باید اتفاق بیفتد را پیش رو داریم.

این مقام مسئول با شاره به صدور پروانه ساختمانی به صورت غیرحضوری در حوزه شهرسازی و معماری بیان کرد: در این دوره سامانه صدور پروانه ساختمانی موسوم به سرای هشت به نسخه جدید سرای ۱۰ ارتقا یافت و از یکم تیرماه صدور پروانه الکترونیکی به صورت غیر حضوری آغاز شد.

نورصالحی تصریح کرد: با ایجاد امکان صدور پروانه ساختمانی به صورت غیرحضوری متقاضیان از ضوابط و امکانات پلاک ساختمانی خود اطلاع می‌یابند و می‌توانند درخواست صدور پروانه را برای شهرداری ارسال کنند.

وی با بیان اینکه صدور پروانه ساختمانی به شکل غیرحضوری با مراجعه متقاضیان از طریق سامانه‌های رایانه‌ای فعال اجرا می‌شود، ادامه داد: در این سامانه‌ها امکان درخواست پروانه، ارائه درخواست و تعیین میزان پروانه برای متقاضیان با تعداد طبقه و ظرفیت پلاک ساختمانی تعیین شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شاخص‌ترین اقدامات شورای شهر، گفت: شفافیت از جمله طرح‌هایی بود که در یک سال گذشته به همت شورای ششم اصفهان تصویب و اجرا شد. برخی از آثار این طرح دیده شده اما هنوز مراحلی برای تکمیل و به سرانجام رسیدن دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه