English

توسط محقق و پژوهشگر گیاهان دارویی کشورمان صورت گرفت؛

تولید گل‌محمدی دائم گل در مازندران

گل محمدی دائم گل، بر پایه همان گل‌محمدی سنتی پرورش داده می‌شود و از اوایل اردیبهشت تا پایان مهر هر سال به طور مرتب گل‌‌دهی دارد و می‌توان آن را برداشت کرد.

تولید گل‌محمدی دائم گل در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، از زمان‌های قدیم در طب سنتی ایران، استفاده از دمنوش گل محمدی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

گلبرگ‌‌های گل محمدی را می توان به صورت تازه به چای یا آبجوش اضافه کرده، پس از حدود 5 الی 10 دقیقه که دم کشید مصرف کرد، همچنین از این گلبرگ‌های خوشبو می‌‌توان به عنوان یک چاشنی معطر برای خوراک‌های گوشتی استفاده کرد.

یکی دیگر از موارد مصرف گلبرگ‌های گل محمدی اضافه کردن آن به ماست همراه نعناء خشک و خیار است که با آن می‌توان یک میان وعده مقوی، خوشمزه و نیروزا تهیه کرد.

برای شیرین کردن چای یا دمنوش گل محمدی می‌‌توان از عسل طبیعی استفاده کرد و از طعم مطبوع آن بهره‌مند شد.

چای یا دمنوش گل سرخ یک نوشیدنی معطر و فوق العاده با خواص مثال‌زدنی و پرخاصیت برای آن‌هایی است که علاقه‌مند به نوشیدنی‌های گرم هستند.

گل محمدی طبیعت گرم دارد و برای تسکین اعصاب فوق العاده است. شما می توانید از این گلبرگ‌ خوش رنگ و معطر چای تهیه کرده و یک نوشیدنی صد درصد شرقی و آرامبخش تهیه کنید.

گل محمدی در ایران فقط یک‌بار در سال برداشت می‌شود و هر چند می‌توان به دلیل چهار فصل بودن آب و هوای کشورمان، آن را در مناطق مختلف کشت کرد و به بهره‌برداری در زمان بیشتری رسید ولی یک راهکار تازه‌تری نیز توسط یکی از پژوهشگران حوزه گل و گیاهان دارویی به دست آمده است که در نوع خودش شگفت‌انگیز و بسیار مقرون به صرفه است.

کشت و پرورش گل‌محمدی دائم‌ گل آریا، توسط استاد «آریا فلاح» از پژوهشگران عرصه گل‌ها و گیاهان دارویی دریچه‌ جدیدی را به رو علاقه‌مندان به پرورش گل محمدی و استحصال کنندگان گلاب باز کرده است.

تولید و پرورش گل‌محمدی دائم گل آریا، توسط این محقق و پژوهشگر کشورمان سبب شده است تا انقلابی در حوزه تولید فرآورده‌های گل‌محمدی به ویژه گلاب به وجود بیاید و این بار به جای یک‌بار برداشت گل‌محمدی در سال، می‌توان به مدت شش ماه گل‌محمدی تازه و بسیار معطرتر از گونه‌های مرسوم برداشت و جهت تهیه داروی گیاهی و گلاب‌گیری از آن استفاده کرد.

گل محمدی دائم گل، بر پایه همان گل‌محمدی سنتی پرورش داده می‌شود و از اوایل اردیبهشت تا پایان مهر هر سال به طور مرتب گل‌‌دهی دارد و می‌توان آن را برداشت کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گل‌محمدی دائم گل به سراغ استاد «آریا فلاح» در روستای کندلوس بخش کجور نوشهر رفتیم و با وی گفتگویی انجام دادیم که در زیر می‌بینید و می‌شنوید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه