English

ایوب توکلیان:

کرونا در وضعیت ناپایداری قرار دارد و عادی‌انگاری آن درست نیست

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: کرونا در وضعیت ناپایداری قرار دارد و عادی‌انگاری در شرایط بسیار سخت کرونایی کار بسیار خطرناکی بوده و موجب بدتر شدن وضعیت کرونایی و رسیدن به موج‌های بعدی می‌شود.

کرونا در وضعیت ناپایداری قرار دارد و عادی‌انگاری آن درست نیست

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ایوب توکلیان جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: با بهبود وضعیت کرونایی، رنگ شهر مشهد از نارنجی به زرد تغییر کرده، اما این وضعیت شکننده است.

توکلیان در ادامه اضافه کرد: بدیهی است مردم باید همچنان بر رعایت تمامی نکات بهداشتی، به‌ ویژه استفاده از ماسک توجه داشته باشند و در کنار آن انجام واکسیناسیون به ‌موقع برای مهار کرونا را مدنظر قرار دهند.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: کرونا در وضعیت ناپایداری قرار دارد و عادی‌انگاری در شرایط بسیار سخت کرونایی کار بسیار خطرناکی بوده و موجب بدتر شدن وضعیت کرونایی و رسیدن به موج‌های بعدی می‌شود و بهترین کار برای دوری از روز‌های بدتر کرونایی انجام واکسیناسیون کامل و رعایت تمامی نکات بهداشتی و در رأس آن‌ها استفاده از ماسک است.

 وی تاکید کرد: متأسفانه با وجود توصیه‌های بسیار در انجام واکسیناسیون کرونا؛ استقبال خوبی از سوی مردم صورت نپذیرفته است و از مجموع بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌ها در موج هفتم بحران کرونا حدود ۹۰ درصد آنان واکسیناسیون کامل ندارند.

توکلیان اظهار کرد: بیش از ۶ ماه از دریافت آخرین دُزشان گذشته و جهت دریافت دُز یادآور اقدام نکرده بودند و هم ‌اکنون ۴۵۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد بیش از ۲۰ درصد آنان در بخش‌های ICU کرونا تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

وی تاکید کرد: واکسیناسیون از اهمیت بسیار بالای در حفظ سلامت جامعه برخوردار بوده و عدم انجام این کار بسیار مهم ممکن است که فرد تزریق نکرده و اطرافیانش را در معرض خطرات جدی قرار دهد.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآوری کرد: از افرادی که ۶ ماه از دریافت آخرین دُز واکسنشان گذشته می‌خواهیم که هرچه‌سریع‌تر جهت دریافت دُز یادآور مراجعه نمایند تا از آسیب‌های موج هفتم بحران کرونا به‌دور باشند.

توکلیان خاطرنشان کرد: گرچه حجم بالای بیماران کرونایی را در موج هفتم بحران کرونا داشتیم، اما این موضوع موجب اختلال در امر خدمت‌رسانی به بیماران غیرکرونایی نشد و خدمات موردنیاز این گروه از بیماران هم در مکانی مجزا و با رعایت کامل تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی ارائه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه