English

واکسیناسیون ۹۹ درصد دام های خواف برعلیه طاعون

رییس شبکه دامپزشکی خواف بیان کرد: این نوع طاعون یک بیماری ویروسی بسیار واگیر گوسفند و بز است و اولین بار در کشور آفریقایی ساحل عاج گزارش شد، به این بیماری طاعون بزی هم می‌گویند.

واکسیناسیون ۹۹ درصد دام های خواف برعلیه طاعون

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، فرهاد منصوری علی آبادی رییس شبکه دامپزشکی خواف در خبری اطلاع داد: ۹۹ درصد دامهای اهلی این شهرستان طی سالجاری در برابر طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شدند.

منصوری علی آبادی در ادامه این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر ۳۰۱ هزار راس دام در خواف در برابر طاعون واکسینه شدند و تلاش برای پوشش صد درصدی و کامل دامها در برابر این بیماری با قوت ادامه دارد.

رییس شبکه دامپزشکی خواف تصریح کرد: همچنین واکسیناسیون دامها بر علیه بیماری تب برفکی با اولویت دامهای نزدیک مناطق تحت پوشش حیات وحش و یا حفاظت شده با هماهنگی محیط زیست طی امسال در دست انجام است تا از انتقال بیماری از دامهای اهلی به حیات وحش این شهرستان جلوگیری شود.

وی در ادامه متذکر شد: ما بر افزایش هماهنگی بین دامپزشکی و محیط زیست برای کنترل بیماریهای مشترک دام و حیات وحش تاکید بسیار زیاد داریم و باید از همه ظرفیتهای موجود در این زمینه استفاده کرد.

رییس شبکه دامپزشکی خواف یادآور شد: طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی بسیار واگیر گوسفند و بز است و اولین بار در کشور آفریقایی ساحل عاج گزارش شد، به این بیماری طاعون بزی هم می‌گویند.

منصوری علی آبادی خاطرنشان کرد: این بیماری قابل سرایت از دام اهلی به حیوانات وحشی نیز است و در مکان‌هایی مشاهده می‌شود که دام اهلی در تماس با حیوانات وحشی هستند یا از آبشخورهای مشترک استفاده می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه