English

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد اعلام کرد؛

فعالیت ۱۰ واحد سورتینگ و بسته بندی برنج در محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از فعالیت 10 واحد سورتینگ و بسته بندی برنج در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 10 واحد سورتینگ و بسته بندی برنج در محمودآباد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمد هادی‌زاده مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با اشاره به اینکه 10 واحد دارای مجوز سورتینگ و بسته بندی برنج در شهرستان محمودآباد فعالیت دارند، اظهار داشت: ظرفیت هر یک از این واحدها به طور میانگین، 2 هزار تن برنج در سال است.

وی ادامه داد: سورتینگ برنج، عملی است که در آن برنج‌های با رنگ غیرمعمول، سنگ‌‌ریزه‌ها، حشرات کوچک مانند شپش، شوآک یا در زبان محلی دَلِک که به برنج‌های غیرهمسان می‌گویند و هرگونه ضایعات دیگر از برنج جدا می‌ شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: با سورت برنج نتایج عالی در بهبود ایمنی مواد غذایی با حذف مواد خارجی مانند سنگ، شیشه، پلاستیک و سایر مواد ناخواسته به دست می آید.

وی با بیان اینکه برنج قبل از اینکه وارد دستگاه سورتینگ شود با دستگاه دیگری به نام دستگاه بوجاری الک زده می شود به طوری که خروجی دستگاه بوجاری به دستگاه سورت متصل است، افزود: مکانیزم کاری دستگاه سورتینگ بدین گونه است که برنج های خالص شده از نظر شکستگی وارد دستگاه سورت شده سپس به وسیله بالابر درون مخزن شیشه ای ریخته می شود.

هادی زاده تصریح کرد: دستگاه سورتینگ قادر به پاکسازی 2.5 تن برنج در ساعت است و می توان آن را برای مرتب سازی انواع مختلف برنج به کار برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه