English

رییس جامعه المصطفی:

تقویت و توسعه ارتباطات علمی جامعه‌المصطفی با مراکز علمی صربستان اهمیت دارد

رییس جامعه المصطفی بر اهمیت ایجاد، تقویت و توسعه ارتباطات علمی جامعه‌المصطفی با مراکز علمی صربستان و پیگیری قالب‌های متنوع علمی- آموزشی مشترک تاکید کرد.

تقویت و توسعه ارتباطات علمی جامعه‌المصطفی با مراکز علمی صربستان اهمیت دارد

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی در دیدار "دراگان تودورویچ" سفیر صربستان در جمهوری اسلامی ایران، طلاب و دانشجویان جامعه‌المصطفی را نماد عقلانیت، تمدن و فرهنگ دینی توصیف کرد و افزود: المصطفاییان با حکمت، عقلانیت، تدبیر و اشراف علمی بهترین سفیران فرهنگی و حلقه وصل ملت‌ها، ادیان، مذاهب و فرهنگ‌های مختلف جهان هستند.

وی جامعه‌المصطفی را خانه تمام ملت‌ها و فرهنگ‌های جهان توصیف کرد و افزود: حضور کم‌نظیر دانش‌پژوهانی از ۱۳۰ ملیت جهان، نشان‌دهنده عمق فعالیت‌های علمی آموزشی جامعه‌المصطفی در عرصه بین‌الملل است.

وی گزارشی از عضویت جامعه‌المصطفی در اتحادیه‌های بین‌المللی جهان ارائه کرد و اضافه کرد: جامعه‌المصطفی العالمیه عضو اتحادیه دانشگاه‌هایی مثل «اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌ها»، «اتحادیه بین‌المللی روسای دانشگاه‌ها»، «اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام»، «شورای بین‌المللی دانشگاه‌های مجازی» و «اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه» است.

عباسی ادامه داد: برخی از نمایندگی‌های جامعه‌المصطفی نیز از عضویت اتحادیه‌های بین‌المللی برخوردار بوده، ارتباطات خوبی با مراکز دانشگاهی جهان داشته، تفاهم‌نامه‌های گسترده علمی، آموزشی و پژوهشی فاخری را رقم‌زده‌اند.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی جامعه‌المصطفی در عرصه بین‌الملل، بر اهمیت تقویت ارتباط با مجموعه‌های دانشگاهی جهان تاکید کرد و ابراز داشت: جامعه‌المصطفی هم‌اکنون ۱۷۰ رشته و گرایش در سطوح مختلف تا مقطع دکتری را در سه قلمرو علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ ارائه می‌کند.

وی گزارشی از گستره برگزاری دوره‌های علمی مشترک جامعه‌المصطفی با دانشگاه‌های بین‌المللی ارائه و خاطرنشان کرد: این مرکز علمی علاقه‌مند است تا بتواند همکاری‌های گسترده علمی و آموزشی را با دانشگاه‌های صربستان رقم بزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت ایجاد، تقویت و توسعه ارتباطات علمی جامعه‌المصطفی با مراکز علمی صربستان و پیگیری قالب‌های متنوع علمی- آموزشی مشترک، اعم از پروژه‌های مشترک پژوهشی، برگزاری همایش‌ها، سمینارها و نشست‌ها، تبادل استاد و دانشجو، برپایی فرصت‌های مطالعاتی و ارائه دوره‌های کوتاه‌مدت تاکید کرد.

عباسی در پایان قرابت فرهنگی ایران با کشورهای شرق اروپا را بستری مهم برای گسترش همکاری‌ها دانست و افزود: ارتباط نزدیک فرهنگی و دوستانه دو ملت ایران و صربستان و نیز توسعه روابط علمی مجموعه‌های دانشگاهی دو کشور، بر سایر عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی تاثیر بسزایی خواهد داشت؛ توسعه ارتباطات عمیق‌تر فرهنگی و علمی، در عمیق‌تر شدن روابط دو کشور و دو دولت بسیار موثر خواهد بود.

لزوم توسعه ارتباطات تجاری ایران و صربستان و آموزش زبان فارسی

سفیر صربستان در ایران نیز در ادامه این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، بازدید خود از جامعه‌المصطفی را زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های علمی دانشگاه‌های صربستان و جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.

دراگان تودورویچ در ادامه بر اهمیت توسعه ارتباط دانشگاه‌های صربستان و جامعه‌المصطفی تاکید کرد و ابراز داشت: عمق ارتباطات مردمی و سیاسی دو کشور می‌تواند، همکاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و علمی را فعال‌تر سازد.

وی ضمن تاکید بر لزوم توسعه ارتباطات تجاری ایران و صربستان، ظرفیت آموزش زبان فارسی را سرآغازی بر توسعه همکاری‌های علمی جامعه‌المصطفی با دانشگاه‌های صربستان توصیف کرد و یادآور شد: به‌عنوان سفیر کشور صربستان آمادگی دارم تا زمینه‌ساز توسعه همکاری‌ها و ارتباطات علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌های ایران به‌ویژه جامعه‌المصطفی و دانشگاه‌های کشورم باشم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه