English

رمضانعلی قاسمی:

گناباد قطب سطح زیر کشت سماق در کشور است

مدیر جهاد کشاوری گناباد بیان کرد: این شهرستان از ظرفیت‌های شاخصی در تولید برداشت محصول سماق برخوردار و بیشترین سطح زیر کشت سماق در کشور را به خود اختصاص داده است.

گناباد قطب سطح زیر کشت سماق در کشور است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رمضانعلی قاسمی مدیر جهاد کشاوری گناباد گفت: این شهرستان از ظرفیت‌های شاخصی در تولید برداشت محصول سماق برخوردار و بیشترین سطح زیر کشت سماق در کشور را به خود اختصاص داده است.

قاسمی در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: که از این میان روستای خانیک از توابع بخش کاخک گناباد بیشترین مقدار سطح زیر کشت را در بین روستا‌ها و مناطق دارای این محصول داراست و برداشت سماق از هزار و ۳۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان گناباد به عنوان قطب تولید سماق خراسان رضوی آغاز شده است.

 مدیر جهاد کشاوری گناباد ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های خوب سال جاری پیش بینی می‌شود که سه هزار و ۵۰۰ تن خوشه و ۱۶۰ تن پودر سماق در این شهرستان برداشت و استحصال شود و ۶۰۰ خانوار به صورت مستقیم به تولید و فرآوری محصول سماق در گناباد اشتغال دارند.

 وی در ادامه متذکر شد: این منطقه در تولید عسل نیز ظرفیت بسیار بالایی را دارا است و هفت هزار کندوی زنبور عسل در این شهرستان وجود دارد و این بخش زمینه اشتغال مستقیم ۱۴۰ نفر را به صورت مستقیم در گناباد فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاوری گناباد اظهار کرد: ما در سال گذشته در حدود ۲۵ تن عسل برداشت کرده ایم و امیدواریم با توجه به بارندگی‌های خوب ابتدای سال جاری میزان برداشت عسل در این شهرستان امسال به ۴۵ تن افزایش یابد.

 قاسمی در خاتمه افزود: لازم بذکر است که، ۱۴ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی گناباد با کشت و زرع بر روی ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، هزار و ۷۰۰ هکتار دیمزار و پرورش ۵۰۰ هزار راس دام، سالانه ۸۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه