English

رد لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی در مجمع تشخیص مصلحت نظام

مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه توسعه منطقه آزاد تجاری - صنعتی گیلان (انزلی) اعاده شده از شورای نگهبان در جلسه هیئت عالی نظارت مجمع بررسی شد.

رد لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی در مجمع تشخیص مصلحت نظام

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، هیئت عالی نظارت مجمع عصر روز شنبه ۲۲مرداد ۱۴۰۱ به ریاست دکتر محمدباقر ذوالقدر و با حضور اکثریت اعضا تشکیل جلسه داد و لایحه توسعه منطقه آزاد تجاری- صنعتی گیلان (انزلی) اعاده شده از سوی شورای نگهبان را بررسی کرد.

این مصوبه مجلس پیش‌تر توسط هیئت عالی نظارت مجمع، مغایر بندهای ۱۱ و ۱۷ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی شناخته شده بود که با اصلاحاتی در عنوان و متن برای تامین نظر شورای نگهبان مجددا در مجلس تصویب شد که هیئت عالی نظارت مجمع تغییرات و تبصره‌های مصوبه جدید را مورد بررسی قرار داد.

در پایان این جلسه، اعضای هیئت عالی نظارت با استماع نظر کارشناسان و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و معاونان وی و بحث و بررسی همه ابعاد و جوانب مساله چنین جمع بندی کردند که: با وجود اصلاحیه اخیر مجلس، ایرادات هیئت عالی نظارت به قوت خود باقی است و مصوبه جدید با موارد دیگری از سیاست‌های کلی از جمله (بند۱۰ و ۲۵)سیاست‌های کلی نظام اداری  و (بند۹) سیاست‌های کلی قانون‌گذاری و (بند۱۹) سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مغایر است.

پیش از این طرح الحاق فرودگاه رشت، شهرک صنعتی سپیدرود، شهرک صنعتی خمیران انزلی، شهرک صنعتی ضیابر صومعه سرا و ۲۳ روستا به منطقه آزاد انزلی به تصویب مجلس رسیده بود که با رد این مصوبه از سوی شورای نگهبان، این مصوبه در مجمع تشخیص مصلت نظام مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت رد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه