English

آغاز آیین سوگواری هیات هنر و رسانه قم

آیین سوگواری هیات هنر و رسانه قم با حضور اهالی برجسته هنری و اصحاب رسانه به همراه شماری از مسوولان استانی آغاز شد.

آغاز آیین سوگواری هیات هنر و رسانه قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمدعلی مجاهدی پدر شعر آیینی ایران در بخشی از مراسم شب اول هیات هنر و رسانه قم، در سخنانی با اشاره به اهمیت دو حادثه عاشورا و غدیر خم، بیان کرد: اگر غدیر و عاشورا نبود شیعه حرفی در تاریخ نداشت؛ کیان شیعه از عاشورا و غدیر نشات گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص حادثه غدیر در طول تاریخ کوتاهی‌های زیادی شده است، افزود: امروز گستاخی برخی مغرضین نسبت به غدیر به حدی شده که یا آن را انکار و یا بنحو دیگری تفسیر می‌کند.

پدر شعر آیینی ایران ادامه داد: برخلاف غدیر، حادثه عاشورا به خاطر توجه زیادی که در طول تاریخ به آن شده امروز عالم‌گیر شده و هیچ‌کس قدرت انکار آن را ندارد.

در ادامه شب اول هیات هنر و رسانه قم، استاد مسعود نجابتی خالق طرح کتیبه امسال هیات هنر و رسانه قم در توضیحاتی نسبت به این کتیبه، بیان کرد: طرح کتیبه هیات هنر و رسانه قم به حدیثی در کتاب الزام الناصب اشاره دارد که در آن امام زمان(عج) که ظهور فرمود، می‌فرماید: «أَلا یَا أَهلَ الْعَالَم» پنج ندا می‌کند به اهل عالَم،این [ندای او] به همه می‌رسد؛ به هر کسی به لغت [و زبان] خودش در عالَم ! نه فقط در این پنج قاره یا مثلاً چهار اقلیم. نه، این‌ها محدود هستند. 

وی افزود: «ای مردم جهان! من امام دوازدهم قائم هستم»،«ای مردم جهان! من شمشیر بران انتقام گیرنده هستم»، «ای مردم جهان! جدم حسین را با لب عطشان کشتند»،«ای مردم جهان! جدم حسین را بعد از کشته شدن برهنه بر زمین انداختند» و «ای مردم جهان! پیکر جدم حسین را از روی دشمنی پامال سم اسبان و ستوران قراردادند» پنج فراز این کتیبه هستند.

نجابتی گفت: إلْزامُ النّاصب فی إثْبات الْحُجّة الغائب(عج) کتابی کلامی و به زبان عربی اثر علی بن زین‌العابدین یزدی حائری (متوفای ۱۳۳۳ق) در شرح احوال امام مهدی(عج)‌ و اثبات وجود آن حضرت با دلایل عقلی و احادیث متواتر است. مؤلف در این کتاب، علاوه بر فضایل ائمه دوازده‌گانه، به شرح غیبت صغری و کبری، نایبان خاص و عام آن حضرت، علائم ظهور او و رویدادهای پس از ظهور پرداخته است.

گفتنی است عباس ذاکریان فرماندار قم از میهمان شب اول هیات هنر و رسانه قم بود، هیات هنر و رسانه قم از چهارشنبه ۱۹ تا ۲۱ مردادماه جاری با اجرای سیدمحمدجواد شرافت از شاعران آیینی کشور برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه