English

رئیس محیط زیست چالوس تأیید کرد:

دیده شدن مارها در ساحل چالوس/ ادامه پایش ها برای شناسایی مارهای سمی

رئیس اداره محیط زیست چالوس با تأئید دیده شدن مارها در ساحل چالوس و اشاره به اینکه باید صبر کنیم تا ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: همچنان محیط زیست پایش خود را همچنان ادامه می دهد تا احیاناً موردی از مارهای افعی کوهستان در این منطقه نداشته باشیم.

دیده شدن مارها در ساحل چالوس/ ادامه پایش ها برای شناسایی مارهای سمی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید اصغر مطهری در حاشیه بازدید از سواحل رادیو دریای این شهرستان پیرامون پخش تصاویر و فیلم هایی از وجود مارها در داخل آب و ساحل رادیو دریا، اظهار داشت: مختلفی را از چند روز گذشته در سواحل دریای چالوس به ویژه در منطقه رادیو دریا داشتیم و تا الان همکاران ما موردی از وجود مارهای افعی کوهستان که بر اثر وقوع سیلاب مرزن آباد چالوس با خود به دریا آورده باشد و گونه های شاخص آن مانند افعی قفقازی یا افعی البرزی باشد تا این لحظه در سواحل چالوس مشاهده نکردیم.

وی ادامه داد: البته تعدادی از مارها در برخی از نقاط به صورت کلونی مشاهده می‌شوند که اکثراً طبق مشاهدات میدانی، مارهای آبزی هستند که این تعداد هم احتمالاً از بستر بالادست رودخانه چالوس همراه با سیلاب 7 مرداد امسال به سمت دریا تخلیه شدند.

مارها در رادیو  دریای چالوس

رئیس اداره محیط زیست شهرستان چالوس تصریح کرد: از آنجایی که به واسطه سیلاب حجم زیادی از مواد غذایی محیط زیستی وارد دریا شده است و بنابراین مناطقی که بچه ماهی در دریا بیشتر وجود دارد و منبع تغذیه بهتری برای مارها است به همین دلیل شاهد تجمع مارها در نقطه خاصی از دریا و ساحل هستیم.

وی بیان داشت احتمالاً شدن شرایط رودخانه چالوس، این مارها به زیستگاه اصلی خودشان در داخل رودخانه برگردند.

مطهری با اشاره به اینکه باید صبر کنیم تا ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد، عنوان داشت: همچنان محیط زیست پایش خود را همچنان ادامه می دهد تا احیاناً موردی از مارهای افعی کوهستان در این منطقه نداشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه