English

فرماندار نوشهر:

قانون البرز مرکزی ساختگی است

فرماندار نوشهر گفت: باید از سد سنگین قانون البرز مرکزی که به نظر من ساختگی است عبور کنیم و خدمات را به بخش کجور برسانیم.

قانون البرز مرکزی ساختگی است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، رستم زرودی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به دغدغه‌مندی‌ها برای پیشرفت و توسعه بخش کجور اظهار داشت: خودم بچه ییلاق هستم و دغدغه ییلاقات و روستاها را دارم.

وی با بیان اینکه یا نباید مسئولیت قبول کنیم و اگر قبول کردیم باید با تمام دل و جان جلو برویم و خدمت کنیم، ادامه داد: بخش کجور دارای چند گِرِه در توسعه و آبادانی است که شما خبرنگاران باید به ما کمک کنید.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه اولین گره راه دسترسی مستقیم از نوشهر به بخش کجور است، گفت: اگر دنبال این بودیم که جاده نوشهر به دست وِیسَر را مرمت و بازسازی کنیم به این دلیل بوده است که نه برای ویلادارانی که آنجا ویلا می‌سازند زیرا فرهنگ و عقبه ما این نیست که نوکری آدمهایی را کنیم که زباله آنها برای ما می‌ماند، البته برای همه سرمایه‌گذارانی که در حوزه شهرستان نوشهر فعالیت می‌کنند بسیار احترام قائل هستم که برای رفاه و آسایش شهرستان نوشهر تلاش می کنند.

وی خاطرنشان ساخت: برای همین راه دسترسی نوشهر به ویسَر در سال 86 مبلغ 55 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شد که کتابچه مطالعاتی آن نیز وجود دارد و برای تنظیم کتابچه مطالعاتی هزینه‌های زیادی صورت گرفته است.

زرودی با اشاره به اینکه در سال 88 نیز کلنگ زنی این مسیر انجام شد، افزود: سال 89 نیز مبلغ 100 میلیون تومان تحت عنوان اعتبارات مازاد روستایی برای آنجا ابلاغ دارد و در سال‌های اخیر نیز چندین مرحله حدود سه و نیم میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرده بود و نگاه همه ما مسئولین شهرستان نوشهر این است که اگر بخش کجور باید از بن بست خارج شود باید راه دسترسی مستقیم از شهرستان نوشهر داشته باشد.

وی عنوان داشت: اگر امروز راه دسترسی مستقیم از نوشهر به کجور را در اولویت‌های قرار خودم دادم برای این است که 800 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه گازرسانی در دست اقدام داریم که از مسیر روستای کُدیر شروع می‌شود و به روستایی دوآب ختم می شود.

فرماندار نوشهر اظهار داشت: هفت پیمانکار قرار است در کوتاه‌‌ترین زمان پروژه گازرسانی به بخش کجور را شروع کنند و هرچه زودتر بتوانند به اتمام برسانند.

وی بیان داشت: جاده دوآب به کدیر پاسخگوی ترافیک مردم همزمان با اجرای پروژه گازرسانی نیست و باید ما راه پدافندی داشته باشیم تا اگر روزی به بن بست برخورد کردیم، بتوانیم از آن بن‌بست خارج شویم.

زرودی با اشاره به اینکه برخی ما را سرزنش کردند و علیه ما قلم زدند و برخی هم ما را حمایت کردند، تصریح کرد: گره دیگری که کجور را سال‌ها رنج داد بحث البرز مرکزی است و از نماینده مردم منطقه در مجلس انتظار داریم که به ما کمک کند که البته تاکنون نیز گام‌های بسیار خوبی در این زمینه برداشتند و در گام اول ایشان تلاش کردند تا زوم محیط‌زیستی البرز مرکزی از حوزه شهرستان نوشهر خارج شود.

وی ابراز داشت: فشارهایی که تاکنون برای بازگشایی جاده وِیسر به کجور صورت گرفت سبب شد تا محیط‌زیست مجاب شود تا زیر کانال آب را از سیستم البرز مرکزی خارج کنند و همین هم جای شکر دارد که گام نصف و نیمه‌ای برداشته شد.

فرماندار نوشهر عنوان داشت: ظرفیت قبرستانی در شهرستان نوشهر پر شده است و این از دغدغه‌های شهرداری است و بنابراین وقتی می‌خواهیم زیر کانال آب از منابع طبیعی زمین بگیریم اما محیط‌زیست مخالفت می‌کند و این از دغدغه‌های این شهر است.

وی افزود: رسانه‌ها کمک کنند تا ما بتوانیم از سد سنگین قانون البرز مرکزی که به نظر من ساختگی است عبور کنیم و خدمات را به بخش کجور برسانیم.

زرودی با بیان اینکه متأسفانه پُتک کمبود سرانه جمعیت را بر سر ما می‌کوبند که چون روستاها جمعیت کمی دارد نمی‌توان اعتبار مستقلی در نظر گرفت و اعتبارات بر مبنای سرانه جمعیتی است.

وی در پایان گفت: من اهل قول دادن و زمان دادن نیستم ولی تمام تلاش من این است آن در دغدغه‌ای که وجود دارد بتوانم برطرف کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه