English

حسن جراره:

سهمیه دانشگاه فرهنگیان هرمزگان ۴۲۰ نفر است

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش هرمزگان از سهمیه ۴۲۰ نفری دانشگاه فرهنگیان هرمزگان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

سهمیه دانشگاه فرهنگیان هرمزگان ۴۲۰ نفر است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسن جراره معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش هرمزگان اظهار داشت: جمع کل سهمیه اعلام شده دانشگاه فرهنگیان توسط مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت متبوع به استان در ابتدا 380 نفر بود که 8 نفر آن به دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و 372 نفر به دانشگاه فرهنگیان اختصاص داده شده بود. 

وی گفت: از 372 نفر سهمیه دانشگاه فرهنگیان، 3 نفر سهمیه رشته کار و فناوری، 304 نفر سهمیه آموزش ابتدایی و 65 نفر سایر رشته های دبیری از سوی مرکز برنامه ریزی و امور اداری اعلام شود که با پیگیری مدیرکل و معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع استان هرمزگان، 30 نفر به سهمیه استان اضافه شد و سهمیه استان از 380 نفر به 410 نفر افزایش یافت.

جراره اذعان داشت: باتوجه به اهمیت رشته مربی بهداشت مدارس که ابتدا هیچ سهمیه ای از سوی مرکز برنامه ریزی برای استان در نظر گرفته نشده بود با پیگیری های مجدد مدیرکل و معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع استان، تعداد 10 نفر مربی بهداشت به سهمیه استان اضافه شد و کل سهمیه استان به 420 نفر رسید.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش هرمزگان درخصوص توزیع سهمیه دانشگاه فرهنگیان در مناطق گفت: مدل پیشنهادی جذب دانشگاه فرهنگیان بدین صورت است که در هر دوره تحصیلی و رشته تدریس براساس تعداد پرسنل بازنشسته چهارسال آینده از سال پایه برای هر منطقه نسبت به کل استان محاسبه می گردد سپس ضریب تخصیص برای هر رشته تدریس در هر جنس مشخص و ضریب تخصیص  هر رشته تدریس در سهمیه اختصاص یافته استان از سوی مرکز برنامه ریزی به آن ضرب و سهمیه هر منطقه مشخص می شود.

وی بیان داشت: درخصوص دانشگاه تربیت دبیر فنی و حرفه ای علاوه بر ضریب تخصیص، نظر اداره فنی و حرفه ای و کاردانش در خصوص رشته های مورد نیاز ملاک قرار می گیرد.

جراره یادآور شد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان شده اند باید توجه داشته باشند که برخی از رشته ها مانند آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه، آموزش ابتدایی و آموزش تربیت بدنی چند گروهی هستند و در هر دفترچه به صورت جداگانه برایشان سهمیه قرار داده شده است و جذب براساس دامنه پذیرش انجام می شود و فقط محل خدمت متفاوت است.

وی در خصوص جذب ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: در ابتدا کل سهمیه استان 673 نفر بود که مدل پیشنهادی جذب آن متفاوت و به صورت یکساله براساس بازنشستگی و تقلیل همان سال انجام می شود و بر این مبنا سهمیه هر منطقه اختصاص داده می شود، به گونه ای که به برخی از شهرستان ها از جمله بشاگرد (36 نفر ) و جاسک (44 نفر) اختصاص داده شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه