English

علی اکبر قارزی:

میزان برداشت هندوانه در شهرستان جوین به ۱۰ هزار تن رسید

مدیر جهاد کشاورزی جوین بیان کرد: هندوانه یکی از محصولات سنتی شهرستان جوین است که در سال‌های اخیر با توجه به نیاز به تغییر الگوی کشت جایگزین آن شده است اکنون میزان برداشت هندوانه در شهرستان جوین به ۱۰ هزار تن رسیده است.

میزان برداشت هندوانه در شهرستان جوین به ۱۰ هزار تن رسید

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی جوین در خبری اعلام کرد: ۱۰ هزار تن محصول هندوانه امسال از سطح ۲۲۰ هکتار از کشتزارهای این شهرستان خراسان رضوی برداشت شدو میانگین برداشت هندوانه در این شهرستان ۴۵ تُن در هکتار است.

قارزی ادامه داد: هندوانه یکی از محصولات سنتی شهرستان جوین است که در سال‌های اخیر با توجه به نیاز به تغییر الگوی کشت به سوی محصولات راهبردی، کاشت این محصول ترویج نشده و کشت های جایگزین جانشین آن شده است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین همچنین تصریح کرد: همزمانی ورود محصول هندوانه این شهرستان به بازار و فراوانی آن و کاهش قیمت‌ها باعث شده که کشت هندوانه برای کشاورزان جذابیت چندانی نداشته باشد.

وی متذکر شد: سطح ابلاغی کشت هندوانه در شهرستان جوین برای امسال ۴۰۰ هکتار اعلام شده بود که با توجه به کاهش انگیزه کشاورزان و نیز ترویج نشدن کشت این محصول، این رقم به حدود نصف رسید.

قارزی یادآور شد: شهرستان جوین با بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین قابل کشت زراعی و باغی یکی از قطب‌های کشاورزی در تولید محصولات راهبردی همچون گندم، چغندر قند و دانه روغنی کلزاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه