English

سایت همراه اول در خور و بیابانک توسعه یافت

تکنولوژی سایت همراه اول واقع در کارخانه پتاس شهرستان خور و بیابانک ارتقاء یافت.

سایت همراه اول در خور و بیابانک توسعه یافت

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، با ارتقاء سایت همراه اول  که در کارخانه پتاس و در ۲۵ کیلومتری خور در محور طریق الرضا واقع شده، ۵۰ کیلومتر پوشش 3G جاده ای و پوشش اینترنت در جاذبه های گردشگری کویر (دریاچه نمکی و آبشار نمکی) فراهم شد.

همچنین با ارتقای این سایت، شرایط لازم برای بهره مندی بیش از ۵۰۰ نفر نیرو در هر شیفت در کارخانه پتاس از سرویس های همراه اول اعم از تماس و دیتا مهیا گردید.

نسل سوم شبکه تلفن همراه

نسل سوم شبکه تلفن همراه یا ۳ جی (به انگلیسی: ۳G) روشی برای انتقال اطلاعات در تلفن‌های همراه و سیستم‌های بدون سیم می‌باشد. نسل جدید شبکه موبایل با رویکرد مولتی مدیا می‌باشد. ۳ جی برخلاف جی‌اس‌ام که نسلی برای انتقال صدا و اطلاعات بود، این نسل جدید سرعت بالا برای انتقال مولتی مدیا را فراهم می‌سازد. در نسل سوم همه چیز در قالب اطلاعات دیجیتال منتقل می‌شود. با سرعت نسبتا بالایی که در تلفن‌های نسل سوم پیش بینی شده‌است، امکاناتی از قبیل تلفن‌های تصویری بی سیم، با کیفیت مناسب مقدور خواهد بود.

اولین کشوری که از شبکه ۳G به صورت گسترده و تجاری استفاده کرد، کشور ژاپن بود. در اولین روز ماه اکتبر سال ۲۰۰۱، بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی ژاپن، ان‌تی‌تی دوکومو، سرویس‌های مخابراتی خود را به نسل سوم مجهز کرد. از سال ۲۰۰۵، شبکه‌های نسل سوم ضریب نفوذ خود را افزایش داده‌اند، یکی از علل را می‌توان در پر شدن گنجایش نسل دوم شبکه‌های مخابراتی دانست. شبکه‌های نسل دوم برای انتقال اطلاعات صوتی با سرعت پایین طراحی شده‌است. از همین رو براساس نیازهای مشترکین به ارتباطات پر سرعت تر، این نسل وارد عمل شد.

سرعت اینترنت در نسل سوم تلفن‌های همراه

میانگین سرعت دانلود حدود ۱۱۰۰ کیلوبیت در ثانیه ‌است. در شبکه همراه ۳G سرعت تقریبا ۱۰ برابر یک خط ای‌دی‌اس‌ال ۱۲۸ کیلوبیتی است. میانگین سرعت آپلود حدود ۴۰۰ کیلوبیت بر ثانیه ‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه