English

محسن خاکی نهاد:

بی قانونی کار در مناطق ویژه اقتصادی را خاتمه دهید

نخستین جلسه کارگروه ارزیابی و نظارت بر اشتغال نیروهای بومی در صنایع و همچنین پیگیری اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر با دستور استاندار و به ریاست خاکی نهاد معاون توسعه مدیریت و منابع در استانداری برگزار شد.

بی قانونی کار در مناطق ویژه اقتصادی را خاتمه دهید

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «محسن خاکی نهاد» معاون استاندار هرمزگان در این نشست با اشاره بهدتاکیدات مقام معظم رهبری و دغدغه دولت در خصوص اشتغال  نیروهای بومی یادآور شد: براساس منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مسیری باید حرکت کرد که اعتماد مردم احیا شود و یکی از این مسیرها در هرمزگان موضوع اشتغال است.

وی یادآور شد: نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در مراسم معارفه استاندار هرمزگان فقر و بیکاری را دو معضل اصلی استان بیان و اعلام کردند و تا زمینه اشتغال ایجاد نشود فقر از بین نمی رود.

خاکی نهاد حس تبعیض مردم نسبت به بنگاه های بزرگ را دردی مهمتر از اشتغال در صنایع دانست و تصریح کرد: باید با ابزارهای قانونی با اینگونه تبعیض ها برخورد شود.

رئیس کارگروه نظارت و ارزیابی اشتغال بومیان در صنایع افزود: سیاسیون استان و نمایندگان هم دغدغه اشتغال دارند و در این زمینه اقداماتی آغاز شده است که می توان به اخذ مصوبه مهمی پیشنهادی معاونت توسعه مدیریت استانداری به هیأت وزیران در سفر به هرمزگان اشاره کرد که منجر به تصویب اختصاص ۱۰۰ درصدی اشتغال بومیان در مشاغل عمومی و ۵۰ درصدی در مشاغل  تخصصی بود.

خاکی نهاد با بیان اینکه این مصوبه نباید بر زمین بماند تاکید کرد: عزم دولت و استاندار جدی است و این مهم باید عملیاتی شود.

وی به ضرورت تشکیل کارگروه اختصاصی ویژه اشتغال بومیان و فرزندان شاهد و ایثارگر اشاره کرد و گفت: این کارگروه به دستور استاندار با تفویض اختیار پیش خواهد رفت و مصوبات آن لازم الاجراست.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان تاکید کرد: با ترک فعل کنندگان در جذب نیروهای هرمزگان و کسانی که در حوزه اشتغال سنگ اندازی می کنند به شدت برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه آمارهای اشتغال شایسته استانی مثل هرمزگان نیست تصریح کرد: وعده دادیم در اشتغال تحرکات  خوبی رقم بخورد و در سفرهای هفتگی شورای اداری یکی از اقدامات رفع موانع اشتغال است که در پروژه های رشد و پیشران به دلیل اشتغالزا بودن در اولویت قرار دارد.

رئیس کارگروه نظارت و ارزیابی اشتغال بومیان در صنایع خاطرنشان کرد: از سوی دیگر فرهنگ اشتغال هم باید تغییر کند چرا که کار فقط پشت میز نشستن نیست به طور مثال اکنون در مزارع پرورش میگو فرصت اشتغال فراهم اما کمتر استقبال شده است.  

وی سامانه رصد را بسیار مهم ارزیابی و تاکید کرد: با کسانی که در مسیر اشتغال جوانان بومی خللی ایجاد کنند برخورد حاکمیتی می‌شود.

خاکی نهاد با اشاره برخی ابهامات غبارآلود بودن آمارهای اشتغال بومیان در صنایع و شرکت های مستقر در بنادر تصریح کرد: به وضعیت بی قانونی کار در مناطق ویژه اقتصادی پایان دهید.

معاون استاندار با انتقاد از حضور مدیران پروازی در سطوح میانی اظهار کرد: هیچ توجیهی ندارد برای یک کار ساده مدیر پروازی در صنایع داشته باشیم و از اداره کار و بازرسی و دستگاه های نظارتی میخواهیم پس از بررسی اقدامات قانونی انجام دهند.

خاکی نهاد تاکید کرد: همه دستگاه ها باید از اداره کار جهت فراهم کردن رفع موانع اشتغال بومیان در صنایع و شرکت ها حمایت کنند.

در این نشست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از عدم همکاری صنایع و شرکت ها در ارایه آمارهای صحیح، عدم جذب نیروهای بومی متخصص در سطح مدیریتی، عدم جذب معلولین و خانواده ایثارگران علیرغم الزامات قانونی به بهانه خصوصی بودن، مدیران میانی پروازی و بازنشستگان نجومی بگیر تحت عنوان مشاور که در استان نیستند به شدت انتقاد کرد و خواستار ورود دستگاه های حاکمیتی و نظارتی به این موضوع شد.

مدیر کل بنیاد شهید هرمزگان هم خواستار الزامات قانونی جذب ۲۵ درصدی سهمیه فرزندان شاهد و ایثارگر در صنایع شد و گفت: باید برخورد قانونی با این صنایع صورت پذیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی