English

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان:

۶۰ درصد ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن در استان اصفهان حائز شرایط هستند

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۶۰ درصد ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن در استان اصفهان حائز شرایط هستند.

۶۰ درصد ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن در استان اصفهان حائز شرایط هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، امیر زاغیان بیان داشت: بیش از ۶۰ درصد ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن حائز شرایط بودند که شمار آنها بالغ بر ۱۳۰ هزار نفردر استان است.

وی اضافه کرد: استان اصفهان با ۴۲۳ هزار ثبت نام کننده متقاضی دومین استان کشور در نهضت ملی مسکن پس از تهران است، و تاکنون برای بیش  از ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان پروانه اخذ و مراحل ساخت و ساز آنها آغاز شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: تاکنون برای بیش از ۷۰ درصد متقاضیان حائز شرایط  در طرح نهضت ملی مسکن استان تامین زمین انجام شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سهمیه استان اصفهان طی چهار سال۲۰۳  در نهضت ملی مسکن هزار واحد مسکونی است، گفت: طی این مدت حدود ۵۰ هزار واحد باید در استان ساخته شود که مهمترین موضوع در سال اول این سیاستگذاری تامین زمین است.

زاغیان ادامه داد: تاکنون برای بیش از ۷۰ درصد متقاضیان حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن در استان، زمین تأمین شده است که مهمترین اقدام برای تحقق پذیری سیاست نهضت ملی مسکن به شمار می‌رود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به آمار ثبت نام متقاضیان مسکن در استان گفت: بر اساس بررسی کلان که بر مبنای سه رقم اول کد ملی افراد ثبت نام شده انجام شد مشخص گردید متقاضیان از شاهین شهر، نجف آباد، خمینی شهر و کاشان و سایر شهرهای با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر یا شهر اصفهان، بیش از ۶۰ درصد از خود همان شهر و ساکن همان شهر و کمتر از ۲۰ درصد کد ملی آنها مربوط به خارج از استان است که دستکم پنج سال سابقه سکونت در محل را دارند.

این مقام مسئول افزود: در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان حدود ۲۶ هزار خانم مجرد بالای ۳۵ سال، یک هزار زن خود سرپرست و ۴۴ هزار نفر مرد مجرد دارای سنین ۲۳ تا ۴۵ سال ثبت نام کردند.

وی در ارتباط با نحوه اجرای طرح نهضت ملی مسکن توضیح داد: این طرح به سه شیوع اجرا می‌شود که روش اول انبوسازی است که به متقاضی در ابتدا واحد مسکونی تحویل داده می‌شود اما پیشرفت این پروژه‌ها به واریز آورده متقاضیان گره می‌خورد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه سقف کنونی وام طرح مسکن ملی ۴۰۰ میلیون است، افزود: متقاضیان باید ۳۰۰ میلیون تومان آورده داشته باشند که در اقساط ۴۰ میلیون تومانی به غیر از وامی که دریافت می‌کنند، واریز کنند.

وی بیان داشت: روش دوم طرح مسکن ملی واگذاری گروهی یک پلاک زمین به ۲ تا پنج متقاضی است که این افراد خودشان به صورت مشارکتی ساخت و ساز را انجام می‌دهند.

زاغیان در خصوص ساختمان های ناایمن در استان نیزگفت: بالغ بر ۳۰۰ ساختمان ناایمن در شهر اصفهان شناسایی و به شهرداری اعلام شده است که در این ارتباط اخطارها لازم از سوی شهرداری اصفهان به مالکان این ساختمان‌ها داده شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه