English

هزینه بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال در فاز اول کارخانه نوآوری یزد/ درخواست ۶ شرکت شتاب دهنده برای استقرار

معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری استان یزد با بیان اینکه فاز اول کارخانه نوآوری درخشان به زودی با حضور مسئولان کشوری افتتاح می شود، اظهار داشت: برای تکمیل فاز اول این کارخانه تاکنون بیش از 400 میلیارد ریال از منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منابع استانی و سهامداران هزینه شده است.

هزینه بیش از 400 میلیارد ریال در فاز اول کارخانه نوآوری یزد/ درخواست 6 شرکت شتاب دهنده برای استقرار

به گزارش خبرگزرای موج یزد، حسین رحیمی معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری استان یزد از راه اندازی فاز اول کارخانه نوآوری درخشان یزد در آینده ای نزدیک خبر داد.

وی با بیان اینکه فاز اول کارخانه نوآوری درخشان به زودی با حضور مسئولان کشوری افتتاح می شود، اظهار داشت: برای تکمیل فاز اول این کارخانه تاکنون بیش از 400 میلیارد ریال از منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منابع استانی و سهامداران هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه این اعتبار به مرمت و تجهیز بنای قدیمی کارخانه درخشان  اختصاص یافته است، افزود: برای تکمیل موتورخانه و تاسیسات این کارخانه نیز به بیش از 100میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری استان یزد اظهارداشت: در فاز اول کارخانه نوآوری درخشان یک سالن 4 هزار متری، فضای اداری و محوطه بیرونی که با توجه به نیازهای فعلی مرمت و تجهیز شده به بهره برداری می رسد.

رحیمی با بیان اینکه فضای آماده شده کنونی به فضای کار اشتراکی و شتاب دهنده ها  تخصیص داده شده است، افزود: تاکنون 6 شتاب دهنده برای استفاده از این فضا درخواست خود را ارائه داده اند که نشست های مصاحبه و پذیرش آنان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: درخواست های دیگری نیز برای استفاده از فضای مرکز نوآوری درخشان وجود دارد که پس از تکمیل فازهای دوم و سوم بررسی می شود.

معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری استان یزد تصریح کرد: تفاهم نامه ایجاد کارخانه نوآوری در سال 1398 و همزمان با سفر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به یزد بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری، منطقه ویژه علم و فناوری و پارک علم و فناوری استان مبادله و بر اساس آن18 هزار و 400 متر مربع از  کارخانه درخشان در اختیار پارک علم و فناوری یزد قرار گرفت .

رحیمی در ادامه با بیان اینکه کسب و کارهای نوپا در زیست­‌بومی بالنده و پر جنب و جوش با امکانات تخصصی و جامع ایجاد، رشد و توسعه می یابند، اظهارداشت: کارخانه نوآوری با فضای کاری مشترک و حضور بازیگران مختلف عرصه نوآوری، شتاب دهنده و استارتاپ ها با تخصص های متنوع گام بلندی در زمینه گسترش کسب و کارهای نوپاست.

وی تاکید کرد: اجماع عناصر زیست بوم استارتاپی در یک مکان، مفهوم جدیدی تحت عنوان کارخانه های نوآوری یا کمپ استارتاپی را ایجاد می کند که محل تجمع شرکت های نوپا است و خدمات مورد نیاز آنها به صورت متمرکز در کنار یکدیگر فراهم می شود.

معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری استان یزد به سابقه تاریخی کارخانه های نوآوری در سطح جهان نیز اشاره کرد و افزود: کارخانه های  نوآوری پس از شکل گیری استیشن اف پاریس و تبدیل  فضای قدیمی و غیرقابل استفاده ایستگاه راه آهن این شهر به یک فضای استارتاپی با معماری مدرن و جذاب در سطح جهان مطرح شد.

رحیمی در پایان از تلاش های سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری یزد در مسیر توسعه مدل مفهومی، طراحی پلتفرم شبکه سازی در زیست بوم و همچنین عملیات اجرایی عمرانی و کمک به راه اندازی کارخانه نوآوری درخشان تقدیر وتشکر کرد.

گفتنی است: کارخانه درخشان یزد توسط حسین علی هراتی از تجار یزدی در سال ۱۳۱۲ با سرمایه اولیه۱۰ میلیون ریال تاسیس شد، محصولات این کارخانه پارچه‌های پشمی، فاستونی، گاواردین، پتو و سایر منسوجات بود که از این میان پتو و فاستونی درخشان به دلیل مرغوبیت بالا در سطح کشور مشهور و مشتریان پروپاقرصی داشت. این کارخانه تا حدود سال ۱۳۷۰ نیز مشغول به کار بود تا این که در اثر فرسودگی دستگاه‌ها به‌ ناچار تعطیل شد و سازمان ملی زمین و مسکن آن را تملک کرد، بناهای موجود این کارخانه شامل دو سالن بزرگ و نمای سر در آن است که در گذر زمان دچار آسیب و فرسودگی شده و به همت پارک علم و فناوری یزد در حال بهسازی و بازسازی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه