English

محمد اهلی:

شهرک‌های صنعتی استان اردبیل به پنل خورشیدی مجهز می‌شوند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از تجهیز ساختمان مرکزی و تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر به سیستم پنل‌های خورشیدی خبر داد.

شهرک‌های صنعتی استان اردبیل به پنل خورشیدی مجهز می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محمد اهلی ، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف برق و استفاده بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران مبنی بر مکلف بودن ادارات در تولید حداقل ۲۰ درصد از انرژی برق مورد نیاز خود از طریق سامانه‌های برق خورشیدی، این شرکت در راستای اجرای مصوبه فوق، اقدام به احداث سامانه‌های برق خورشیدی در ساختمان مرکزی و تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی کرده است.

وی استفاده از انرژی خورشیدی و نیروگاه‌های تجدیدپذیر را جایگزینی مطمئن برای سوخت‌های فسیلی برشمرد و گفت: به‌منظور تولید و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، مشوق‌ها و تسهیلات بسیار مناسبی از سوی دولت برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است که صاحبان صنایع برای تامین برق پایدار در زمان اوج مصرف می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل می گوید: استفاده از انرژی تجدیدپذیر، علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه و کاهش مصرف برق، باعث کاهش آلودگی محیط زیست نیز خواهد شد.

اهلی با بیان اینکه امسال ۲۸ واحد صنعتی در این استان با هدف رونق تولید و اشتغال از رکود خارج می‌شود، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های این شرکت، احیای واحدهای راکد وغیرفعال است تا این واحدها با استفاده از ظرفیت‌های موجود به چرخه تولید باز گردند.

وی افزود: با اقداماتی که به منظور حمایت از واحدهای صنعتی و رفع موانع تولید در استان انجام می شود، از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۶ واحد راکد در شهرک‌های صنعتی استان احیا و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل می گوید: در کلینیک‌های کسب و کار که متشکل از کارشناسان و مشاوران کاربلد استان هستند، مشکلات واحدهای تولیدی به صورت میدانی مورد احصا و آسیب شناسی قرار گرفته و راهکارهای مناسب برای رفع موانع و مشکلات آنان ارائه می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه