English

مدیر کل جدید اداره نوسازی مدارس استان همدان معرفی شد

مدیر کل جدید اداره نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان امروز با حضور مدیران کشوری و استانی معرفی شد.

مدیر کل جدید اداره نوسازی مدارس استان همدان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری موج همدان، مدیر کل اداره نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با حضور مدیران کشوری و استانی در سالن جلسات این اداره کل معارفه شد.

نقوی مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان در ایتدای این مراسم با بیان اینکه امسال آموزش و پرورش با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه است، گفت: امسال از این اداره کل ۱۳۰۰ نفر بازنشسته‌ می شوند که فقط ۱۱۰۰ نفر نیروی جایگزین داریم .

وی ادامه داد: پروژه های نیمه تمام عمرانی آموزش و پرورش استان مشکل دیگری است که در شهرستان های همدان، ملایر، تویسرکان و اسدآباد با قدمت بالای ۱۰ سال باقی مانده است.

نقوی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان وظیفه تربیت ۳۲ هزار دانش آموز را در استان همدان دارد افزود: اداره کل نوسازی مدارس تاکنون کارهای بزرگی انجام داده اما باید فکری به حال پروژه های نیمه تمام کند.

اعتبارات با افزایش ۴.۵ برابری از ۸۹ میلیارد تومان به ۲۵۳ میلیارد تومان رسیده است

در ادامه حسین مرادی مدیر کل سابق اداره کل نوسازی مدارس استان همدان با بیان اینکه ۳۵۰۰ طرح در قالب ۱۸۸ پروژه ۴۰۰ کلاسه در حال احداث داریم اظهار کرد: تاکنون ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که برای تکمیل ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: در استان همدان ۷۸ پروژه خیرساز، ۹۰۰ خیر مدرسه ساز و ۹ هزار نفر مدرسه یار داریم.

مرادی با اشاره به اینکه با وجود مشکلات اقتصادی تحقق تعهد خیرین مدرسه ساز تاکنون بیش از ۱۰۰ درصد بوده تعهد خیرین ۱۳۰ درصد بوده که ۵۳ میلیارد آن محقق شده است.

مدیر کل سابق اداره کل نوسازی مدارس استان همدان با اشاره به اینکه ۸۵۰ میلیارد تومان با سفر رئیس جمهور به همدان تخصیص یافت یادآور شد: این پروژه ها مربوط به احداث و تجهیز نوسازی مدارس استان همدان است.

وی اضافه کرد: سال گذشته برای تجهیز مدارس استان ۵۲ میلیارد تومان هزینه شده است و بیش از ۹۰ درصد نصب هواکش برای مدارس طی دو سال گذشته در استان انجام شده است.

مرادی با بیان اینکه در طرح ها و پویش های مختلف مدرسه سازی ۵ پروژه مدرسه سازی از مرداد ۹۹ شروع شده و تاکنون ادامه دارد تصریح کرد: طی چند سال گذشته سرانه فضای آموزشی استان به ۶.۴ مترمربع رسیده که طبق سند تحول باید به ۸.۴ مترمربع برسد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان همدان افزود: از محل اعتبارات سال ۹۹، ۱۷ پروژه آموزشی، سال گذشته ۱۵ پروژه ۱۰۰ کلاسه تحویل شد و خوشبختانه اعتبارات با افزایش ۴.۵ برابری از ۸۹ میلیارد تومان به ۲۵۳ میلیارد تومان رسیده است.

مدیران استان با انجام قانون املاک‌ مازاد باعث فعال شدن تنوع حوزه منابع شوند

در پایان این مراسم هم تقی پورمعاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی کشور با بیان اینکه شرایط پروژه های استان متاثر از شرایط ملی است گفت: تنگناهای کشور در سال های اخیر می طلبد که همه کارآفرینانه و خلاقانه کشور را اداره کنیم.

وی تاکید کرد: به درازا انجامیدن پروژه های عمرانی یک نقصان و ضرر است و اهتمام ما این است که با ایجاد منابع مالی متنوع تخصیص ها طوری باشد که پروژه ها طولانی نشود.

تقی پور خطاب به مدیران استان گفت: از مدیران استان‌می خواهیم با انجام قانون املاک‌مازاد باعث فعال شدن تنوع حوزه منابع شوند.

معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی کشور با اشاره به اینکه عوارض سه درصدی شهرداری ها منبع درآمدی دیگری است که باید آموزش و پرورش از آن بهره ببرد افزود: این عوارض برای تامین و تکمیل فضاهای آموزش و پرورش است و در بحث انبوه سازان دولتی و خصوصی نیز به ازای هر ۲۰۰ واحد باید یک مدرسه ساخته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه