English

شیراز میزبان نخستین آئین «سوگواره ملی عاشورایی دانشگاهیان ایران اسلامی» می شود

دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ، میزبان نخستین آئین «سوگواره ملی عاشورایی دانشگاهیان ایران اسلامی» با عنوان «راز تربت» و پنجمین شب شعر عاشورایی است.

 شیراز میزبان نخستین آئین «سوگواره ملی عاشورایی دانشگاهیان ایران اسلامی» می شود

به گزارش خبرگزاری موج فارس، عباس سلطانی ، مدیر امور فرهنگی دانشگاه شیراز اعلام کرد: با توجه به تاثیرگذاری قیام خونین حضرت سیدالشهداء(ع) بر عرصه هنری شیعه و ایجاد مکتب عاشورا در رشته های مختلف هنری، تلاش می شود تا با تعظیم و بزرگداشت این واقعه ماندگار و حماسی و روایت آن به زبان هنر، راهی مطمئن برای انتقال مفاهیم و ارزش های قیام خونین امام حسین(ع) بیابیم.

عباس سلطانی با اشاره به میزبانی برگزاری این دو رویداد فرهنگی و معنوی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و بر پایه تقویم تعیین شده، این آئین در شامگاه پانزدهم شهریور ۱۴۰۱ برگزار شده و آخرین مهلت ارسال آثار، تا پایان روز بیست و دوم مرداد ۱۴۰۱ است.

او محورهای این آئین را شامل «وقایع تاریخی مربوط به محرم الحرام سال ۶۱ هجری»، «شخصیت حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش» و موضوع ویژه این آئین را «عاشورا و انتظار امام عصر(عج)» برشمرد.

به گفته مدیر امور فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز شاعران شرکت کننده در این آئین ملی، باید از گروه دانشجویان، استادان یا کارکنان یکی از دانشگاه ها و مراکز و موسسات آموزش عالی کشور بوده و هر شرکت کننده مجاز به ارسال حداکثر دو اثر به دبیرخانه جشنواره است.

او فرمت آثار ارسالی را به صورت تایپ شده، در دو قالب word و pdf با قلم Tahoma اعلام کرد و گفت: آثار تایپ شده در قالب ‌های دیگر و یا ارسال شده به ‌صورت عکس و تصویر، در این آئین ارایه و داوری نخواهد شد.

مدیر امور فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: ارسال اثر از سوی شرکت ‌کنندگان به منزله‌ ادعای مالکیت اثر بوده و در صورت اثبات عدم صحت موضوع، شرکت‌ کننده از دور رقابت ها حذف و عواقب آن به ‌عهده شخص مدعی است.

سلطانی با تاکید بر تمدید نشدن مهلت ارسال آثار به دلیل زمان بندی فشرده و دقیق، اعلام کرد: درج مشخصات هویتی، تحصیلی، نشانی و شماره تماس صاحبان آثار ارسالی ارائه شده به دبیرخانه ضروری است.

علاقه مندان به شرکت در این آئین ملی، می توانند آثار خود را حداکثر تا پایان روز بیست و دوم مرداد ۱۴۰۱ به نشانی الکترونیک razetorbat@gmail.com ارسال کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه