English

رئیس شورای شهر نوشهر مطرح کرد؛

دهه فرهنگی نوشهر سرآغازی برای توسعه نوین و مدنی شهری

رئیس شورای شهر نوشهر، دهه فرهنگی نوشهر را سرآغازی برای توسعه نوین و مدنی شهری دانست و تصریح کرد: با هم اندیشی، هم افزایی و تضارب آرای جمعی در نخستین گام برای پویایی بخشی پایدار شهرمان، طرح دهه فرهنگی نوشهر تهیه و تدوین شده است.

دهه فرهنگی نوشهر سرآغازی برای توسعه نوین و مدنی شهری

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمد صالح خویی با اشاره به اینکه فرهنگ زیربنای توسعه در هر زمینه از زندگی بشری است، اظهار داشت: آنچه که بشر را به توسعه در ابعاد مختلف زیستی اش تا به امروز رسانده است ریشه در فرهنگ چگونه اندیشیدن و رشد کردن او دارد.

وی ادامه داد: انسان در گذر زمان با کمک نشانه های خداوندی در طبیعت آموخت که برای پرورش و تعالی روحی خویش و زیبا و با آرامش زیستن باید به یک شاه کلید دست پیدا کند تا بتواند به وسیله آن قفل درب های جهل و تاریکی را باز کرده و با دستیابی به نور حقیقت، در مسیر صحیح رشد مادی و معنوی خود گام بردارد.

رئیس شورای اسلامی شهر نوشهر افزود: انسان توانست با نعمت اندیشه و تفکر که خداوند در وجودش به ودیعه نهاده است به این حقیقت پی ببرد که برای نو شدن و نو زیستن باید فرهنگ تغییر را بیاموزد و به آن عمل کند و پایبند باشد.

وی تأکید کرد: هر آنچه که ریشه فرهنگی صحیح و علمی داشته باشد انسان و زندگی اش را در ساحل آرامش و آسایش مادی، فکری و روحی نگه می دارد و فرصت های برابر برای همه اقشار جامعه با هر نوع علایق و سلایق و با هر میزان توان مالی و فکری ایجاد می کند و او را به آرزوها و آرمان هایش می رساند.

خویی دهه فرهنگی نوشهر را سرآغازی برای توسعه نوین و مدنی شهری دانست و تصریح کرد: با توجه به اهمیت و نقش غیرقابل انکار فرهنگ درست و منطقی در بهتر زیستن جامعه دارد، به همین منظور با هم اندیشی، هم افزایی و تضارب آرای جمعی در نخستین گام برای پویایی بخشی پایدار شهرمان، طرح دهه فرهنگی نوشهر تهیه و تدوین شده است.

وی درباره جزئیات این طرح اظهار داشت: ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در این طرح گنجانده شده است که طبق زمان بندی آن اجرایی شده و خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر نوشهر با بیان اینکه جشنواره تکریم خانواده با حضور خواننده بزرگ ملی کشورمان سالار عقیلی و افتتاحیه تنها پردیس سینمایی چهار سالنه همافران نوشهر که در تقویم دهه فرهنگی نوشهر تدوین شده بود را اجرا کردیم، افزود: همچنین در ادامه این تقویم، روز هشتم مرداد تشکیل دبیرخانه دائمی همایش و جشنواره، 10 مرداد فراخوان همایش استانی محیط زیست، مدیریت پسماند و توسعه پایدار، روز 12 مرداد مراسم روز خبرنگار و در نهایت 14 مرداد نیز مراسم سوگواری محرم برگزار خواهد شد و این تنها گام نخست در مسیر بزرگ فرهنگی نوشهر با نگاهی نو و پویا است و سایر برنامه ها و اهداف در آینده نه چندان دور اعلام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه