English

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

بیش از ۷۵ درصد بازار فروش سیگار در اختیار دو شرکت خارجی است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بیش از ٧٥ درصد بازار فروش سیگار در اختیار دو شرکت خارجی است که نه تنها مالیات مناسب نمی‌دهند، بلکه توجهی به انجام وظایف اجتماعی خود ندارند.

بیش از 75 درصد بازار فروش سیگار در اختیار دو شرکت خارجی است

به گزارش خبرگزاری موج، محمدعلی محسنی بندپی با اشاره به تولید و فروش سیگار در داخل کشور از سوی 2 شرکت چند ملیتی خارجی JTI  و BAT با ماهیت انگلیسی، آمریکایی و ژاپنی گفت: در قوانین برنامه توسعه جمهوری اسلامی ایران به صراحت تاکید شده که فعالیت‌های آسیب‌رسان به سلامت مردم از جمله تولید سیگار و فروش آن نه تنها باید مالیات مناسب پرداخت کنند، بلکه باید مسئولیت های اجتماعی را هم قبول کرده و در راستای سلامت مردم بخشی از درآمدهای خود را هزینه کنند.

وی با اظهار تعجب از پرداخت نکردن مالیات مناسب از سوی 2 شرکت خارجی تولید کننده سیگار در داخل افزود: سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد باید فرار مالیاتی 2 شرکت خارجی را به طور جد پیگیری کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با هشدار به سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد مبنی بر پیگیری عدم پرداخت مالیات از سوی این 2 شرکت خارجی گفت: این شرکت ها یا باید طبق قانون معافیت مالیاتی داشته باشند که چنین چیزی وجود ندارد و یا فرار مالیاتی دارند.

محسنی بندپی افزود: ما از مسئولین سازمان مالیاتی و وزارت اقتصاد می خواهیم که موضوع فرار مالیاتی شرکت های خارجی و عدم تناسب پرداخت مالیات یا ارزش افزوده شرکت‌های خارجی را بررسی کرده و خیلی فوری نسبت به احقاق حقوق ملت ایران از طریق طرح و یا لایحه از مسیر مجلس و دولت موضوع را دنبال نمایند.

وی گفت: آن گونه که ما اطلاع یافتیم این شرکت ها بمنظور دور زدن قانون و عدم پرداخت مالیات و ارزش افزوده برای برندهای بین المللی، بعضی از برندهای خود را در داخل کشور ثبت کرده اند و این گونه قانون را دور می‌زنند، لذا وزارت صمت و دولت مکلف است نسبت به این مسئله ورود جدی داشته و نگذارد عده‌ای با تدوین و تعاریف غلط منافع ملت را از کشور خارج کنند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: قطعاً کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نسبت به عملکرد این 2 شرکت خارجی و انجام ندادن وظایف قانونی و مسئولیت اجتماعی ورود خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه