English

هشدار جمعیت هلال احمر باغملک به روستاییان این منطقه نسبت به فعالیت سامانه بارشی

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان باغملک گفت: تیم های هلال‌احمر باغملک به ساکنان مناطق روستایی و عشایری در معرض بارش‌های مخرب سامانه مانسون هشدار دادند.

هشدار جمعیت هلال احمر باغملک به روستاییان این منطقه نسبت به فعالیت سامانه بارشی

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، جواد شریفی رییس جمعیت هلال احمر شهرستان باغملک بیان کرد: به دنبال هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش‌های مخرب سامانه مانسون، تیم های عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان باغملک با توجه به اهمیت و ضرورت اطلاع رسانی به ساکنان مناطق روستایی و عشایری برای پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از بارش‌های پیش بینی شده، اقدام به اعلام هشدار و توصیه‌های امدادی به اهالی مناطق مختلف کردند.

وی گفت: سیروک، سرقوچ، قارون، برف پیر و دره دراز از توابع باغملک از جمله مناطقی هستند که اطلاع رسانی توسط این جمعیت به ساکنان آنها صورت گرفته است.

وی همچنین از ساکنان این مناطق خواست از اسکان در کنار رودخانه‌های فصلی و همچنین رفتن به ارتفاعات به دلیل خطر صاعقه اجتناب کنند.

گفتنی است، باغملک در شرق استان خوزستان واقع است.

بر اساس این گزارش، اداره کل هواشناسی خوزستان، نسبت به نفوذ توده موسمی مونسون هند، افزایش رطوبت و شرجی، وقوع رگبار همرفتی، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای از امروز چهارشنبه تا سه‌شنبه هفته آینده آینده هشدار داده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان با پیش بینی نفوذ توده هوای موسمی مونسون هند، افزایش رطوبت و شرجی، بالا بودن ضریب ناپایداری، وقوع رگبار همرفتی، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای از پیش از ظهر چهارشنبه تا اواخر وقت سه شنبه هفته آینده (۵ تا ۱۱ مرداد ۱۴۰۱) به ویژه در مناطق مستعد و کوهستانی شمال شرق، شرق و جنوب شرق خوزستان هشدار سطح نارنجی صادر کرده است. در پی این هشدار، اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز با صدور اخطاریه، آماده باش کامل اعضای ستاد مدیریت بحران را اعلام کرده است.

مونسون‌ها نسیم‌های دریایی شدید هستند که به ویژه در آسیای جنوبی و بخش‌هایی از آفریقا دیده می‌شوند و تقریبا ۶ ماه از سال را از جانب شمال شرقی و ۶ ماه دیگر را از جنوب غربی می‌وزند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه