English

شهردار همدان:

سایت موزه میدان امام خمینی(ره) همدان آماده افتتاح است

شهردار همدان اظهار داشت: پروژه سایت موزه میدان امام خمینی(ره) همدان در حال حاضر با صددرصد پیشرفت فیزیکی و با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال آماده افتتاح است.

سایت موزه میدان امام خمینی(ره) همدان آماده افتتاح است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سید مسعود حسینی  شهردار همدان با اشاره به مساحت تقریبی سایت موزه یک هزار و ۲۰۰ مترمربع و مساحت سالن موزه ۳۰۰ متر مربع است، گفت: پروژه در حال حاضر با صددرصد  پیشرفت فیزیکی و با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال آماده افتتاح است.

شهردار همدان گفت: بهره برداری از سایت موزه میدان امام خمینی(ره) همدان، روز پنج شنبه(فردا) همزمان با سفر رییس جمهور به این استان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی سایت موزه میدان امام (ره) در آبان‌ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شده است افزود: موزه مرکزی میدان امام (ره) در بافت تاریخی شهر و بازار قدیمی همدان می‌تواند به جذب بیشتر گردشگر داخلی و خارجی کمک کند.

حسینی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه یک همدان کارفرمای این پروژه است، خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات تکمیلی صورت گرفته سایت موزه مربوط به آماده سازی برای اجرای اسکلت سالن موزه، نصب اسکلت سالن موزه، اجرای سیستم ذوب برف، اجرای نما، اجرای سنگ پله‌های شمالی، تکمیل نمای آجری و سنگ فرش کف و سنگ پله‌ها بود که به طور کامل انجام شده است. 

شهردار همدان با اشاره به ظرفیت بالای همدان در حوزه گردشگری تاریخی، مذهبی و پزشکی، گفت: با افتتاح پروژه سایت موزه میدان امام (ره) علاوه بر جذب گردشگر، پیاده‌راه به مکانی برای گردهمایی شهروندان و برگزاری مراسم فرهنگی و اجتماعی تبدیل می شود.

آثار تاریخی اکتشافی از میدان مرکزی همدان، گروهی از چهره‌های مطرح هنری کشور را برآن داشت تا از مسئولان اجرایی بخواهند این میدان تبدیل به سایت موزه شود تا همان آثار تاریخی در آن حفظ و به نمایش گذاشته شود و در نهایت این درخواست پذیرفته شد.

آیت الله رییسی رییس جمهور در سی امین سفر استانی دولت روز پنج شنبه ۶ مردادماه جاری به دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان سفر می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه