English

اداره کل مدیریت بحران استان یزد هشدار داد؛

احتمال وقوع سیل آخر هفته در برخی شهرستان های استان یزد جدی است

اداره کل مدیریت بحران استان یزد طی 2 اطلاعیه وقوع سیل را در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه این هفته جدی اعلام کرده است و از دهیاران و شهرداران و فرمانداران در خواست کرده نسبت به بازرسی سیل بند ها اقدام فوری داشته باشند.

احتمال وقوع سیل آخر هفته در برخی شهرستان های استان یزد جدی است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، در 2 اطلاعیه اخیر اداره کل مدیریت بحران استان یزد خطاب به مسئولان استان آمده است: با توجه به ورود سامانه بارشی مانسون و احتمال وضعیت سیلابی در سطح کشور و استان، مورد انتظار است تدابیر لازم جهت مدیریت شرایط اضطراری اتخاذ گردد.

این اداره کل، پایش بهنگام وضعیت جوی و توجه به هشدارهای مربوطه، بازدید از سیلیندها، بندهای خاکی و قنوات، پاکسازی و اصلاح مسیل ها، کانالها و پل ها، بازدید و آماده به کار بودن تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی و تشکیل تیم های واکنش سریع، تدابیر لازم برای آمادگی مردم و ذینفعان و رعایت و اجرای سایر موارد احتیاطی حسب صلاحدید و ضرورت را از مسئولان ذیربط خواستار شده است. 

در هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی استان هم آمده: سامانه بارشی همراه با رعد و برق و رگبار از صبح روز چهارشنبه هفته جاری تا صبح روز جمعه در استان فعال خواهد بود.

این اطلاعیه می‌افزاید: شهرهای یزد، ابرکوه، اردکان، اشکذر، بافق، تفت، مروست، مهریز، میبد و هرات تحت تاثیر این سامانه قرار می گیرد و مخاطرات آن جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر خواهد بود و احتمال برخورد صاعقه نیز وجود دارد.

هواشناسی استان یزد نیز اعلام کرد: سامانه بارشی از عصر چهارشنبه تا اواخر وقت جمعه، استان یزد را در بر میگیرد که بارش، رگبار، رعد و برق و تگرگ از پیامدهای آن است.

هواشناسی، شهرهای تحت تاثیر را همه شهرستانها و مناطق استان اعلام کرد و یادآور شد: ایجاد روان اب، سیلابی شدن مسیل ها بویژه در ارتفاعات شیرکوه، برخورد صاعقه با زمین و بارش تگرگ از مخاطرات این سامانه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه