English

نگرانی مجموعه سلامت از تکرار تجربه تلخ روزهای شیوع کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز تکرار تجربه وضعیت تلخ کرونایی را دغدغه مهم این روزهای مجموعه سلامت کشور و استان خواند.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، «سید وحید حسینی» رییس دانشگاه علوم پزشکی فارس  گفت :افزایش آمار کرونا را به منزله هشداری عمومی و یادآور شرایطی دانست که بسیاری از افراد جامعه درگیر این بیماری خطرناک شده و متاسفانه عده ای نیز شاهد جان باختن عزیزانشان بودند.

او با بیان اینکه با وجود هشدارها نسبت به اوج گیری دوباره کرونا در کشور، همچنان شاهد بی توجهی عده ای نسبت به ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی هستیم، گفت: اگرچه شرایط فصل تابستان و گرمای هوا، استفاده از ماسک را کمی دشوارتر می کند، اما نباید این شرایط باعث کمرنگ شدن پایبندی به رعایت بهداشت و بی توجهی به ضرورت استفاده از ماسک شود.

چرا باید ماسک بزنیم؟

سید وحید حسینی با اعلام اینکه هم اکنون بیش از ۴۱۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان فارس بستری هستند، این را به منزله هشداری برای تمام افرادی دانست که این روزها نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی سهل انگاری دارند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از این تعداد ۶۱ بیمار هم اکنون در بخش های ICU بیمارستان های استان بستری هستند.

حسینی همچنین ۶ مورد از بیماران بستری در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان های استان را کودک اعلام کرد و از خانواده ها خواست تا در این ایام بیش از همیشه به سلامت فرزندان خود اهمیت دهند.

در ۲۴ ساعت گذشته هر ۱۶ دقیقه یک بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان های فارس بستری شدند

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته در هر ۱۶ دقیقه یک بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند، ادامه داد: بر همین اساس هر سه دقیقه یک نفر به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه و هر دو دقیقه نیز یک نفر به این بیماری مبتلا می شود.

او همچنین از افرادی که دچار نشانه هایی نظیر سرماخوردگی، ضعف بدنی، گلو درد، سردرد و سرگیجه هستند خواست تا با مراجعه به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا، از سلامت خود اطمینان حاصل کرده و به توصیه‌های پزشکان عمل کنند.

سهم ما در کاهش خطر کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هشدار نسبت به سرعت بالای سرایت پذیری زیرسویه جدید کرونا که هر بیمار می تواند به ۱۸ نفر این ویروس را انتقال دهد، از خانواده ها خواست تا همچون موج های پیشین کرونا با پایبندی به رعایت توصیه‌های بهداشتی و مشارکت در انجام واکسیناسیون، بار دیگر در کاهش پیامدهای این بیماری سهیم شده و از سلامت خود و خانواده محافظت کنند.

نقش دز یادآور واکسن در موج هفتم کرونا

حسینی همچنین از افرادی که تا کنون در این زمینه مشارکت داشته و سه دز واکسن را دریافت کرده اند خواست تا با تزریق دز یادآور واکسن، نسبت به تقویت ایمنی خود در برابر موج جدید بیماری اقدام کنند.

او با بیان اینکه مجموعه سلامت استان به صورت شبانه روزی در حال تلاش برای تامین سلامت مردم هستند، نقش مردم را در تکمیل این تلاش ها برای دستیابی به هدف توسعه سلامت در استان، بسیار تاثیرگذار خواند.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس ادامه داد: در مقابل این همکاری ها، هر گونه سهل انگاری می تواند به منزله تهدیدی جدی برای سلامت خود و دیگران باشد.

کرونا، آزمونی برای تقویت انگیزه مسوولیت اجتماعی

حسینی کرونا را آزمونی برای تقویت حس مسوولیت اجتماعی در جامعه عنوان کرد که همه ما در برابر بکدیگر مسوول هستیم و افزود: از جوانان می خواهیم تا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، از انتقال بیماری به والدین خود پیشگیری کنند و از سویی دیگر خانواده ها نیز نیاز است از کودکان خود در برابر این بیماری مراقبت لازم را داشته باشند.

او اعلام کرد: هم استانی ها می توانند برای کسب هر گونه اطلاعات آموزشی، بهداشتی و درمانی درباره این بیماری، اطلاع از وضعیت کرونا در فارس و کشور، اطلاع از فعالیت مراکز اکسیناسیون به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نشانی الکترونیک sums.ac.ir مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه