English

رییس شورای اسلامی شهر رشت خواستار شد؛

اصلاح اشتباه رسانه‌ای در معرفی شهر خلاق خوراک شناسی

شورای اسلامی شهر رشت در نامه‌ای به پیمان جبلی رییس رسانه ملی، خواستار اصلاح اشتباه رسانه‌ای در معرفی شهر خلاق خوراک شناسی ثبت شده در یونسکو شد.

اصلاح اشتباه رسانه‌ای در معرفی شهر خلاق خوراک شناسی

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، شورای اسلامی شهر رشت در نامه‌ای به پیمان جبلی رییس رسانه ملی، خواستار اصلاح اشتباه رسانه‌ای در معرفی شهر خلاق خوراک شناسی ثبت شده در یونسکو شد.

متن نامه به این شرح است:

جناب آقای دکتر پیمان جبلی

ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

احتراما به استحضار می‌رساند اخیرا مطلبی از رسانه ملی پخش شد که خلاف واقع بوده و در آن از شهر کرمانشاه به عنوان نخستین و تنها شهر خلاق خوراک ایران در یونسکو نام برده شد. این درحالی است که در ۲۰ آذر ماه سال ۱۳۹۴ و در خلال برگزاری نشست یونسکو در پاریس، ایرنا بوکووا دبیر کل یونسکو از پیوستن شهر رشت و ۴۶ شهر دیگر از ۳۳ کشور جهان به شبکه شهر‌های خلاق جهان و ثبت آن در یونسکو خبر داد.

در آن تاریخ رشت اولین و تنهاترین شهر ایران بود که در زمینه خوراک شناسی در یونسکو به ثبت رسید، اما پس از گذشت حدود ۷ سال از آن تاریخ، در روز دوشنبه ۹ نوامبر همزمان با ۱۷ آبان ۱۴۰۰، دفتر یونسکو در پاریس ۴۹ شهر جهان از جمله کرمانشاه را به عنوان شهر خلاق خوراک انتخاب نمود و کرمانشاه پس از رشت به جمع شهر‌های خلاق خوراک یونسکو پیوست.

لازم به ذکر است که رشت نخستین شهر ایران است که با ارائه بیش از ۲۳۰ نوع خوراک شامل پیش غذا، غذای اصلی و دسر به عنوان شهر خلاق حوزه خوراک شناسی در یونسکو انتخاب شد و از آن زمان تاکنون این عنوان، یک برند شهری برای این کلان شهر ایجاد نموده و همچنان با قدرت در فهرست شبکه شهر‌های خلاق خوراک یونسکو حضور داشته و با حفظ این برند، برنامه‌های خود را در حوزه مطالعات اقتصادی و سرمایه گذاری جهت دستیابی به چشم انداز‌های مطلوب بین المللی تبیین و دنبال می‌کند.

حالیه با توجه به اینکه پخش خبر فوق از طریق رسانه ملی، موجبات اعتراض و ناراحتی مردمان فرهنگ دوست و شریف دیار میرزا کوچک جنگلی را رقم زده است، انتظار می‌رود که رسانه ملی بر اساس رسالت ذاتی و با هدف تنویر افکار عمومی، نسبت به اصلاح خبر و رفع شائبه ایجاد شده در اذهان عمومی و همچنین حفظ حق قانونی رشت در این موضوع، با انعکاس واقعیت‌ها و معرفی رشت به عنوان نخستین شهر خلاق خوراک ایران از طریق همان برنامه و یا به طریق مقتضی اقدام و از نتیجه، این شورا را مطلع نمایید. در خاتمه از بذل توجه و مساعدت جنابعالی کمال تشکر را داریم.

محمد حسین واثق کارگرنیا

رییس شورای اسلامی شهر رشت

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه