English

هادی ساربان:

برداشت پسته از باغات شهرستان مه ولات آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات بیان کرد: کار برداشت پسته از باغات شهرستان مه ولات قطب پسته خراسان رضوی از اواخر تیرماه سال جاری آغاز شد.

برداشت پسته از باغات شهرستان مه ولات آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، هادی ساربان مدیر جهاد کشاورزی مه ولات در خبری اعلام کرد: با توجه به پایان دوره رشدی و رسیدن محصول در ارقام زودرس پسته در شهرستان مه ولات، کار برداشت پسته نوبرانه از باغات شهرستان از اواخر تیرماه سال جاری آغاز شده است و این روند ادامه دارد.

ساربان در ادامه این خبر اضافه کرد: رقم غالب پسته کاری‌های شهرستان مه ولات پسته بادامی سفید بوده و ارقام اکبری، احمدآقایی، کله قوچی، فندقی، قرمز و گرمه، از دیگر رقم‌های پسته در شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات همچنین تصریح کرد: با توجه به کوتاه بودن دوره رشدی ارقام قرمز و گرمه، برداشت این ارقام زودتر از سایر رقم‌ها انجام گرفته و در حال حاضر به صورت نوبرانه روانه بازار شده است.

وی در ادامه متذکر شد: شهرستان مه ولات بادارا بودن ۱۹ هزار و ۳۰۰ هکتار باغات پسته و ۱۵ هزار و ۳۰۰ هکتار باغ پسته بارور، قطب پسته کاری استان خراسان رضوی و مقام اول کشت و تولید پسته در استان را دارا است.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات همچنین با اشاره به نقش نوسانات دمایی، وقوع طوفان و گرد و خاک و خاموشی چاه‌های کشاورزی یادآور شد:  در این شرایط افزایش مدار آبیاری باغات را در پی داشته است و با این دلایل خسارت به محصول پسته شهرستان در سال جاری اجتناب ناپذیر است.

ساربان در پایان خبر خود خاطرنشان کرد و گفت: ۵۳ درصد پسته تولیدی استان و ۷ درصد پسته تولیدی کشور، سهم شهرستان مه ولات در تولید این محصول مهم و اقتصادی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه