English

بخش وسیعی از فضای سبز قم با آب غیرشرب آبیاری می‌شود

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای قم گفت: بخش وسیعی از فضای سبز قم با آب غیرشرب آبیاری می‌شود.

بخش وسیعی از فضای سبز قم با آب غیرشرب آبیاری می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج قم، علیرضا عرب بافرانی با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب شرب و حفظ منابع آبی اظهار داشت: در چند سال گذشته مدیریت خوبی در حوزه آب در شهر انجام‌شده و شهرداری به‌عنوان یکی از مصرف‌کنندگان آب برای فضای سبز همکاری خوبی با شرکت آب منطقه‌ای قم داشته است.

وی اقدامات شهرداری را در خصوص تأمین آب خام و یا پساب برای آبیاری فضای سبز مثبت ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر شهرداری قم ۴۰ حلقه چاه در اختیار دارد که بخش وسیعی از فضای سبز شهری را با این آب آبیاری کرده و چاه‌ها مجوز داشته و در مواردی چاه کشاورزی بوده و تغییر کاربری پیداکرده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای قم، ابعاد تفاهم‌نامه مابین شهرداری و آب منطقه‌ای را تشریح کرد و گفت: طبق این تفاهم‌نامه شهرداری سالانه ۴ و نیم میلیون مترمکعب پساب می‌تواند استفاده کند و زیرساخت‌های آن در حال انجام است که ۲۵ درصد آب موردنیاز فضای سبز را تأمین می‌کند.

وی اقدامات شهرداری را در ایجاد تصفیه‌خانه پردیسان کارآمد دانست و ابراز کرد: با تکمیل این تصفیه‌خانه پردیسان، تا پایان سال شهرداری می‌تواند از این ۴ و نیم میلیون مترمکعب پساب استفاده کند؛ همچنین شهرداری در حال جداسازی آب بخش‌های دیگر شهر نیز است و در آخرین اقدام ۶ و نیم هکتار بوستان هاشمی از آب شرب جداسازی شده است.

عرب بافرانی ادامه داد: از شرکت آب فاضلاب درخواست شده چاه‌هایی که کیفیت مناسبی نداشته و یا آلوده بوده را به ما اعلام کنند تا بر اساس ضوابط مشخص این چاه‌ها در اختیار شهرداری قرار گیرد و چند حلقه چاه معرفی‌شده و به‌زودی در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.

وی از محدودیت‌های شهر قم در حفر چاه جدید خبر داد و خاطرنشان کرد: شهر قم منطقه بحرانی بوده و طبق ماه ۴ قانون توزیع عادلانه آب امکان مجوز حفر چاه را نمی‌توانیم بدهیم و حتی توسعه و بهره‌برداری هم وجود ندارد و می‌خواهیم چاه‌هایی که کیفیت آب شرب را ندارد در اختیار شهرداری قرار دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه