English

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی صفهان خبر داد؛

برگزاری نمایشگاه روایت تبلیغ در گلستان شهدای اصفهان

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از برگزاری نمایشگاه روایت تبلیغ در گلستان شهدای اصفهان خبر داد.

برگزاری نمایشگاه روایت تبلیغ در گلستان شهدای اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت‌الاسلام عبدالرسول احمدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری نمایشگاه روایت تبلیغ بیان کرد: این نمایشگاه با محوریت نخبگان، مدیران فرهنگی و دینی، آموزشی و پژوهشی از 2 تا 6 مردادماه در سالن گلستان شهدا برگزار می شود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۵ با اشاره به آیه ۵۲ سوره فرقان که می‌فرماید: «ای پیامبر، از کفار اطاعت نکن و با آن‌ها مجاهده کن و به واسطه قرآن با آن‌ها جهاد کبیر کن»، موضوع جهاد تبیین را برای متولیان امور فرهنگی ابلاغ کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه جهاد تبیین جهادی برای تبیین درست روایت های صحیح است،افزود: از ابتدای ظهور اسلام جنگ و جهاد وجود داشته است و در این راستا همواره جنگ بین روایت‌ها به عنوان مشکل و معضل اصلی پیش روی متولیان دینی و ائمه و مبلغان دینی قرار داشته است.

حجت‌الاسلام عبدالرسول احمدیان با اشاره باینکه جهاد تبیین روایت درست از اتفاقات و اهداف دینی است،گفت: در اصل تبیین به معنای روشنگری است و لازمه جهاد این است که با برنامه و دشمن شناسی و شناخت درست و استراتژی و نقشه صحیح وارد میدان جهاد شویم.

وی با بیان اینکه مبلغان دینی سربازان خط میدان جهاد تبیین هستند، افزود: دفتر تبلیغات اسلامی با توجه به رسالتی که دارد همواره تلاش کرده  تا به صورت منسجم در راستای جذب، آموزش و اعزام مبلغان برنامه‌ریزی کند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به شعار کلیدی امسال بنام "امید، استقامت و غیرت دینی" بیان داشت: در همین راستا امسال بیش از ۸۰۰ مبلغ مرد و ۲۰۰ مبلغه زن در محرم اعزام مبلغ به سراسر کشور خواهیم داشت.

حجت الاسلام احمدیان توضیح داد: اعزام مبلغین به بیشتر استان‌های کشور است اما تمرکز اصلی در استان اصفهان، استان‌های همجوار و استان‌های جنوبی کشور است.

وی با بیان اینکه امسال ۸۸ گروه تبلیغاتی در محرم فعالیت می‌کنند ، افزود: به رسم هر سال 4 مرداد ماه گردهمایی از مبلغین با سخنرانی محوری آیت‌الله سیداحمد خاتمی و با همکاری سازمان و دفتر تبلیغات اسلامی، امور مساجد، مراکز علمیه خواهران و برادران و ائمه جمعه در گلستان شهدا خواهیم داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه در فرآیند اعزام، ارزیابی‌های مختلفی از مبلغ و منطقه تبلیغی شکل می‌گیرد، بیان کرد: طبق اطلس تشکیل شده در اصفهان اعزام مبلغین متناسب با آن اطلس فعالیت‌ها و اعزام مبلغان برنامه‌ریزی می‌شود که نسبت به گذشته گام های خوبی برداشته شده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: امسال برای محرم ۴۰۰ نقطه محروم شناسایی و هدف‌گذاری شده است که اعزام مبلغ را به این مناطق خواهیم داشت.

احمدیان با اشاره به مسائل و مشکلات فرهنگی در سطح جامعه گفت: راه حل این مشکلات نسبت به گذشته متنوع و پیچیده شده است و به واسطه اعزام مبلغ نمی‌توانیم مشکلات فرهنگی را حل کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه اعزام مبلغ یکی از کارکردهای دینی و قدیمی دفتر تبلیغات است ، ادامه داد: ما در دفتر تبلیغات اسلامی روش برنامه‌ریزی حل مشکلات را از کارکردمحوری به سمت مسئله‌محوری تغییر دادیم.

وی گفت: یکی از مشکلاتی که امروزه دستگاه ها و مراکز فرهنگی دارند ، کارکردمحوری است که این مجموعه‌ها براساس ظرفیت خود اقدامات تعریف شده را انجام می‌دهند .

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار داشت: مشکل ما در کارکردمحوری این است که نتیجه مدنظر قابل ارزیابی نیست زیرا هدف مطلوب رسیدن به نتیجه نیست بلکه درست انجام دادن کارها است.

حجت الاسلام احمدیان افزود: عمده مجموعه‌های فرهنگی ما کارکردمحور هستند که هرکدام آمار مطلوبی ارائه می‌کنند اما اینکه حتماً به نتیجه برسیم قابل ارزیابی نخواهد بود.

وی در ارتباط با اهداف برگزاری نمایشگاه روایت تبلیغ توضیح داد: یکی از اهداف نمایشگاه تبلیغ به اشتراک گذاشتن تجربیات و استفاده از نظرات نخبگان و هم افزایی بین دستگاه های دینی و فرهنگی است تا بتوانیم مدل جدیدی برای فعالیت‌های فرهنگی و دینی در حوزه برنامه‌ریزی ارائه کنیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهانب بیان اینکه نمایشگاه "روایت تبلیغ" 2 تا 6 مردادماه ساعت ۹ با حضور استاندار اصفهان در سالن جدید گلستان شهدا افتتاح می شود، گفت: این نمایشگاه با محوریت نخبگان، ویژه مدیران فرهنگی و دینی، آموزشی و پژوهشی استان برگزار می شود.

به گزارش موج، در پایان این نشست خبری از پوستر نمایشگاه دستاوردهای دفتر تبلیغات اسلامی (روایت تبلیغ) رونمایی شد.

دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی