English

معاون امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان:

ادبیات دفاع مقدس تجلی مقاومت ملت ایران است

معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری های اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه ادبیات دفاع مقدس تجلی مقاومت ملت ایران است گفت: این نوع ادبیات، ادبیات ستایش، آزادی و نشان دادن اسطوره‌های ملی و ترسیم رنج مردمان در دفاع از سرزمینشان است.

ادبیات دفاع مقدس تجلی مقاومت ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، زهرا بدن آرا معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری های اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان در دومین دوره ویژه برنامه ملی «از تبار قلم» با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان برای دومین سال متوالی به منظور پاسداشت اهالی قلم، اقدام به برگزاری ویژه برنامه ملی «از تبار قلم» می کند گفت: این ویژه برنامه تجلیل از فرهنگ کتابخوانی و اهالی قلم استان است و در کنار این برنامه ملی، جشنواره و برنامه‌های فرهنگی متعددی با هدف گرامیداشت نویسندگان، شاعران و کتابخوانان برجسته استان برگزار می‌شود.

زهرا بدن آرا با تقدیر از زحمات «میرعماد الدین فیاضی» که در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس بسیار تلاش کرده اظهارداشت: دومین ویژه برنامه تبار قلم با هدف تجلیل از زحمات این نویسنده گیلانی دفاع مقدس برگزار شده است.

بدن آرا در ادامه با بیان اینکه تمام ملت‌هایی که تاریخ آنها با جنگ همراه بوده سعی بر آفرینش ادبیات جنگ و مقاومت داشتند، افزود: این ادبیات برای همه کشورهای درگیر جنگ یک ارزش محسوب می‌شود، چون تلاش می‌کند با ثبت و ضبط رشادت‌های جوانان و ایستادگی مردم در دفاع از سرزمینشان و ایستادگی در برابر ظلم و ستم، آن را پایدار نگه دارد.

دومین دوره ویژه برنامه ملی «از تبار قلم»

وی با تاکید بر اینکه ادبیات دفاع مقدس تجلی مقاومت ملت ایران است ادامه داد: این نوع ادبیات، ادبیات ستایش، آزادی و نشان دادن اسطوره‌های ملی و ترسیم رنج مردمان در دفاع از سرزمینشان است.

بدن‌آرا با بیان اینکه هنرمند با خلق تابلو، شاعر با سرودن و نویسنده با قلم به حفظ ادبیات مقاومت می‌پردازد تصریح کرد: همین خلق آثار در قالب‌های مختلف باعث زمینه‌سازی و آشنایی مخاطب با روح پایداری و دلاوری می‌شود و به دنبال آن روح جمع گرایی و وحدت ملی را در دل مردم ایجاد می‌کند و این وظیفه سازمان‌هایی مانند کتابخانه‌های عمومی است تا با معرفی و شناساندن این نوع آثار، رسالت خود را به انجام برسانند.

وی تاکید کرد: مطالعه آثار ارزشمند و شناخت افکار نویسنده و هنرمند، اندیشیدن و گفتمان در مورد آن منجر به ایجاد فرهنگ غنی مقاومت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه