English

فعالیت ۶۳ درصد از استخرهای خراسان رضوی پس از ۲ سال

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: هم اکنون از ۱۰۵ استخر و مجموعه‌ آبی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۶۶ مورد فعال هستند که هفت مورد از آنها، پارک و مجموعه آبی بزرگند.

فعالیت ۶۳ درصد از استخرهای خراسان رضوی پس از ۲ سال

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد باباخانی مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: پس از گذشت بیش از ۲ سال و با کاهش محدودیت‌های کرونایی در ماههای گذشته تنها حدود ۶۳ درصد استخرهای زیرپوشش این دانشگاه از ابتدای سال جاری تاکنون فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

باباخانی در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: هم اکنون از ۱۰۵ استخر و مجموعه‌ آبی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۶۶ مورد فعال هستند که هفت مورد از آنها، پارک و مجموعه آبی بزرگند.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۷۳ درصد از استخر های فعال زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد معادل ۴۸ استخر و مجموعه آبی در شهر مشهد فعال هستند که از این تعداد پنج مورد پارک و مجموعه آبی بزرگ هستند.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین متذکر شد: طبق نظارت‌های انجام شده هم اکنون بیش از ۹۵ درصد استخرها در خراسان رضوی از نظر بهداشتی وضعیت مطلوبی دارند.

باباخانی با اشاره به نحوه نظارتها تاکید کرد: نظارت‌ها به ۲ صورت خود اظهاری شامل آزمایش‌های روزانه کیفیت و بهداشت آب توسط متولیان استخرها و همچنین بازدید کارشناسان بهداشتی صورت می‌گیرد.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین اظهار کرد: در ۹ ماه ابتدای سال ۱۴۰۰ از مجموع ۳۳۰ بازدید انجام شده از استخرها و مجموعه‌های آبی استان ۲۱ مورد اخطار گرفتند

وی ادامه داد: و هفت مورد به دادگاه معرفی و پنج مورد نیز مهر و موم  شدند و با توجه به این که طی سه ماهه آخر سال بعضی از استخرها فعال شدند ۱۷۸ بازدید انجام، ۳۰ اخطار صادر، ۲۲ دادگاه برگزار و یک استخر مهر و موم شد.

باباخانی خاطرنشان کرد: موارد بازرسی شده شامل وضعیت سرویس‌ها، متناسب بودن دوش‌ها و مواد شوینده مصرفی، تهویه استخر، وضعیت کلرزنی و بوی گاز کلر، وضعیت بوفه‌ها و خدمات ارائه شده، کیفیت آب استخر از نظر دما و PH، شفافیت آب، بار میکروبی و کیفیت شیمیایی آب، بهداشت فردی کارکنان، شرایط محیطی و ساختمانی، فعال بودن واحد کمک‌های اولیه و اورژانس است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه