English

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:

امکانات حوزه سلامت به انتقال خون نرسید/ تجهیزات انتقال خون فرسوده است

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه امکاناتی که به حوزه سلامت داده شد متأسفانه به انتقال خون چیزی نرسید، گفت: تجهیزات انتقال خون فرسوده شده است.

امکانات حوزه سلامت به انتقال خون نرسید/ تجهیزات انتقال خون فرسوده است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مصطفی جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران  در حاشیه بازدید از انتقال خون چالوس در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه امکاناتی که به حوزه سلامت داده شد متأسفانه به انتقال خون چیزی نرسید، اظهار داشت: انتقال خون کشور در این زمینه مظلوم واقع شد.

وی ادامه داد: در بازدید از مراکز انتقال خون سبب می‌شود تا در جریان بیشتر مشکلات و کم و کاستی‌ها قرار بگیریم، ادامه داد: تجهیزات انتقال خون فرسوده شده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه در بحث حق و حقوق پرسنل، آن طور که باید ادا نمی‌شود، گفت: ذخایر خونی کشور با توجه به مراجعه و استقبال مردم در ماه‌های گذشته، از شرایط مطلوبی برخوردار است ولی با اوج گیری مجدد کرونا به نظر می‌آید که نباید مغرور شویم و تلاش کنیم تا در این وضعیت نیز مراجعه کنندگان بیشتری برای اهدای خون داشته باشیم تا ذخایر خونی کشور که در حال حاضر در شرایط قابل قبولی قرار دارد احیاناً کاهش پیدا نکند.

وی با اشاره به اینکه تمامی گروه‌های خونی در کشور موردنیاز است، تصریح کرد: مشارکت خانم‌ها برای اهدای خون تنها 5 درصد است یعنی به ازای هر 100 نفر اهدا کننده خون، تعداد 95 نفر آقایان و فقط 5 نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند در حالی که در بسیاری از کشورها میزان مشارکت خانم‌ها بین30 تا 35 است.

جمالی با بیان اینکه خون خانم‌ها سالم‌تر از آقایان است، افزود: از نظر استانداردهای جهانی وضعیت خوبی داریم اما شاخص اهداکنندگان خانم بسیار پایین است.

وی در پاسخ به این سؤال که برای ارتقاء انتقال خون شهرستان چالوس به اداره‌کل انتقال خون غرب مازندران چه تمهیداتی اندیشیده می‌شود، عنوان داشت: جنبه اداری این موضوع از حیطه اختیارات انتقال خون کشور خارج است و در این‌باره حوزه اداری استخدامی کشور یا استان باید تدبیری را داشته باشد و راهکار ارائه کند ولی ما در انتقال خون کشور برای ارتقاء انتقال خون چالوس به اداره کل غرب مازندران استقبال می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران اظهار داشت: بخشی از ارتقاء انتقال خون چالوس به اداره کل غرب مازندران در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مانند تجهیزات دستگاه‌ها به انتقال خون کشور مربوط می‌شود.

وی تأکید کرد: ساختمان انتقال خون چالوس از نظر فضای فیزیکی اصلاً قابل قبول نیست و باید اصلاح شود و نهایتاً باید ساختمانی بزرگ‌تر و استانداردتری احداث شود که این قسمت کار را باید انتقال خون استان و فرمانداری چالوس با جدیتی پیگیر شوند.

جمالی، یکی از مهم‌ترین کمبودها در انتقال خون چالوس را نداشتن اتوبوس خون گیری دانست و گفت: خیلی از روستائیان ما به دلیل بُعد طولانی مسافت، امکان حضور در انتقال خون چالوس و مشارکت در این امر مقدس را ندارند ولی اگر اتوبوس خون‌گیری داشته  باشیم، می‌تواند تا محل زندگی روستائیان نیز برود و در همان‌جا خون‌گیری انجام شود و این سبب بالا رفتن سطح مشارکت در اهدای خون می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه