English

نماینده ولی فقیه در استان:

‍ اشتغال آفرینی برای نیازمندان از محل زکات ابتکاری قابل ستایش است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اشتغال آفرینی برای نیازمندان کمیته امداد از محل زکات ابتکاری قابل ستایش و اقدامی پسندیده است.

‍ اشتغال آفرینی برای نیازمندان از محل زکات ابتکاری قابل ستایش است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حجت الاسلام اله‌نور کریمی تبار در نشست ائمه جمعه استان که با حضور مدیرکل کمیته امداد استان برگزار شد گفت: زکات از ظرفیتهای بزرگی است که علاوه بر محرومیت زدایی می تواند در زمینه اشتغال آفرینی برای نیازمندان هم موثر باشد. 

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام و دبیر شورای زکات استان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از میزان زکات جمع آوری شده استان گفت: مردم نیکوکار این استان از ابتدای امسال تاکنون بیش از 63 میلیارد ریال زکات پرداخت کرده اند که البته روند جمع آوری زکات همچنان ادامه دارد.

رضا طاهری بیان کرد: از این میزان زکات 45 میلیارد ریال زکات فطریه، 8 میلیارد ریال زکات غلات، 9 و نیم میلیارد ریال زکات انعام و دام و یک و نیم میلیارد ریال نیز زکات پروژه بوده است.

وی همچنین گفت: در بین شهرستانهای تابعه استان، مردم شهرستانهای ایلام، آبدانان، دهلران و چرداول به ترتیب بیشترین زکات را پرداخت کرده اند.

دبیر شورای زکات استان ایلام با اعلام اینکه مردم نیکوکار استان تاکنون بیش از 400 رأس دام بعنوان زکات اهداء کرده اند گفت: پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال به بیش از هزار رأس برسد.

طاهری با عنوان اینکه عمده ی دامهای جمع آوری شده در راستای اشتغال و توانمندسازی خانواده های مددجو و نیازمند بین این قشر توزیع شده اند گفت: امسال تاکنون از محل زکات دام 23 طرح اشتغال زایی دامداری برای مددجویان اجراء شده است و تلاش ما این است سهم اشتغال آفرینی برای نیازمندان از محل زکات بیشتر شود.

در پایان این نشست از نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان و همچنین مدیرکل امور عشایری استان بخاطر تلاش موثر و همکاری مطلوب در زمینه جمع آوری زکات تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه