English

آیت الله طباطبایی نژاد:

ائمه جمعه، محور فعالیت های فرهنگی و دینی در شهرستان ها باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: ائمه جمعه، محور فعالیت های فرهنگی و دینی در شهرستان ها باشند و با نظارت و حمایت از طلاب و روحانیون و بهره گیری از ظرفیت های هر شهر، به دنبال شناسایی و برطرف کردن مشکلات مردم و دستگاه ها باشند.

ائمه جمعه، محور فعالیت های فرهنگی و دینی در شهرستان ها باشند

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با ائمه جمعه مراکز شهرستان های استان اصفهان با بیان اینکه کار فرهنگ دینی به عهده روحانیون است، اظهار داشت: ائمه جمعه با نظارت و حمایت از فعالیت های فرهنگی، دینی و جهادی طلاب و روحانیون در هر شهر، تلاش کنند تا محور این فعالیت ها باشند و این فعالیت ها به صورت مستمر و در مسیر صحیح انجام شود، مبادا ظرفیت های ارزشمند فرهنگی شهرها مغفول بماند.

وی افزود: به ائمه جمعه توصیه می کنم که به جای اینکه در خطبه نماز جمعه، مسئولی را بکوبند، شجاعانه در مقابل آن فرد، به او تذکر دهند و او را هدایت کنند، برخی از مشکلات با تذکر ساده برطرف می شود و نیازی به بیان در خطبه، نیست.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه هیچ یک از ما شیعیان مبادا به بهانه شفاعت اهل بیت(علیهم السلام، خطا و اشتباهی داشته باشیم و گمان کنیم که بخشیده می شویم، گفت: امام باقر (علیه السلام) می فرمایند «به خدا سوگند ما از جانب خدا امان نامه اى [براى شما] نداریم و میان ما و خداوند خویشى نیست و ما را بر خدا حجتى نباشد و جز با طاعت به خدا نزدیک نشویم. پس، هر کدام شما که مطیع خدا باشد، ولایت ما به او سود رساند و هر کدام از شما که خدا را نافرمانى کند، ولایت ما برای او سودی ندارد، واى بر شما، غرّه نشوید! واى بر شما، غرّه نشوید!».

وی با گرامیداشت عید سعید غدیرخم گفت: امام صادق (علیه السلام) می فرمایند اگر امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) خلق نمی شد، کسی هم کفو حضرت زهرا پیدا(سلام الله علیها) نبود؛ این روایت عظمت آن دو بزرگوار را می رساند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه